ثبت کم ترین تعداد بستری های روزانه کرونایی با ۳۴ بیمار در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه وضعیت کرونا در اردبیل شکننده است اظهار کرد: با وجود کاهش تعداد بیماران ویزیت شده در طول یک روز در […]

ثبت کم ترین تعداد بستری های روزانه کرونایی با ۳۴ بیمار در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، با بیان اینکه وضعیت کرونا در اردبیل شکننده است اظهار کرد: با وجود کاهش تعداد بیماران ویزیت شده در طول یک روز در کل استان، پیش بینی می‌شود در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت استان به حالت بحران برسد.
وی با اشاره به اینکه امکانات و تخت‌های بیمارستانی در حالت آماده باش شبانه روزی قرار دارد افزود: از شهروندان در خواست می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای تزریق واکسن کرونا به مراکز اعلام شده مراجعه نمایند تا در روند درمان و جلوگیری از انتشار ویروس مؤثر باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از اعمال محدودیت در دریافت خدمات عمومی در صورت عدم تزریق واکسن کرونا خبر داد و گفت: این محدودیت در دو هفته آینده توسط ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.
حبیب زاده به روند واکسیناسیون کرونا در اردبیل اشاره کرد و گفت: تاکنون در استان اردبیل بیش از ۷۵۸ هزار دوز واکسن تزریق شده که از این مقدار بیش از ۵۵۲ هزار دوز مربوط به نوبت اول و بیش از ۲۳۳ هزار دوز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های روزانه به ۳۴ بیمار رسیده و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۲۹۱ بیمار رسید.حبیب زاده ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت ۵ بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۷۶ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.
وی تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.
حبیب زاده ادامه داد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، خلخال، مشگین شهر، بیله سوار و نیر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های گرمی، سرعین، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.