توسعه اردبیل را فدای نگاه‌های سیاسی و جناحی نخواهیم کرد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، سید حامد عاملی ظهر شنبه در مراسم تجلیل و تکریم پارلمان بخش خصوصی از استاندار سابق اردبیل اظهار کرد: امروز از شخصیتی قدردانی می‌کنیم که در چهار سال اخیر بی‌منت و بدون حاشیه تلاشی خستگی‌ناپذیر در […]

توسعه اردبیل را فدای نگاه‌های سیاسی و جناحی نخواهیم کرد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، سید حامد عاملی ظهر شنبه در مراسم تجلیل و تکریم پارلمان بخش خصوصی از استاندار سابق اردبیل اظهار کرد: امروز از شخصیتی قدردانی می‌کنیم که در چهار سال اخیر بی‌منت و بدون حاشیه تلاشی خستگی‌ناپذیر در مسیر توسعه همه‌جانبه استان داشت و در مسئولیت جدید سعی خواهیم کرد تا با استفاده از تجربیات گران‌سنگ گذشته راه توسعه استان را بیشتر و بهتر همواره کنیم.
وی تصریح کرد: مردم اردبیل همواره قدردان مدیران شایسته، بی‌منت و صادق خود بودند و امروز در این مراسم مشخص شد که اهالی استان اردبیل قدر مدیران تلاشگر خود را می‌دانند و سعی دارند تا با وحدت و همگرایی به پیشبرد اهداف توسعه‌ای کمک کنند.
استاندار اردبیل گفت: بنده به رغم پیشنهادات متعدد در عهده‌داری مسئولیت در کشور، اردبیل را برای ادامه مسئولیت و مأموریت خود انتخاب کردم چرا که می‌دانم در این استان مردم پرتلاش و مؤمن از عزمی راسخ دارند تا به تقویت و توسعه همه‌جانبه استان خود کمک کرده و دست یاری ما را به گرمی بفشارند.
عاملی افزود: عزت دست خداست اما عزتی که امروز اکبر بهنام‌جو از آن برخوردار است، عزت خدایی است که عطر و بوی آن را مخلصانه استشمام می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عزتی که با تهدید و تطمیع به دست آید نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید خداوند متعال عزت را به انسان‌ها بدهد و ما قدردان تلاش‌های صادقانه استاندار سابق اردبیل هستیم و همواره به عنوان یک شهروند پذیرای او بوده و اردبیل را خانه اکبر بهنام‌جو می‌دانیم.
عاملی اضافه کرد: در این مقطع حساس که مسئولیتی را بر عهده گرفتیم به وحدت، همدلی و همگرایی بیشتر از مسائل حاشیه‌ای نیاز داریم و بر این باوریم بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و سیاسی، بر اصل و بطن کار و تلاش مجاهدانه اصرار داریم تا منطبق بر سیاست‌های دولت سیزدهم به عنوان دولت مردمی در خدمت آحاد جامعه باشیم.
وی بیان کرد: ایثارگرانه و با نهایت تواضع سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا دین خود را به استان خود ادا کنیم و امیدواریم همه دلسوزان استان در این راه ما را کمک کنند.
در این مراسم استاندار سابق اردبیل نیز با قدردانی از تجربه ۱۱ ساله حضور در این استان در معاونت عمرانی و سمت استانداری اردبیل اظهار کرد: استاندار جدید اردبیل با ۴۰ سال شناخت وارد این استان شدند و قطعاً به عنوان صاحب نظر بخش صنعت، تولید و توسعه ادامه‌دهنده راه ترقی این استان خواهند بود.
اکبر بهنام‌جو به فعالیت‌های خود در توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی، پیگیری برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی، همراهی با اتاق بازرگانی در تدوین سند توسعه صنعت استان و افزایش صادرات تا ۲۲۰ میلیون دلار اشاره کرد و گفت: در کنار راه‌اندازی منطقه آزاد که با تملک زمین در حال انجام است، با موافقت کشور آذربایجان به سرعت بارانداز ریلی و شهرک مشترک صنعتی در منطقه مغان راه‌اندازی خواهد شد.
وی به پروژه راه آهن اردبیل و تخصیص فاینانس بانک ملی به این پروژه اشاره کرد و افزود: تلاش کردیم تا در کنار تکمیل راه آهن اردبیل – میانه، مطالعات راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد را نیز آغاز کنیم و قطعاً با اتصال به آسیای میانه و روسیه صنعت و تجارت استان رونق بیشتری می‌گیرد.
استاندار سابق اردبیل حرکت‌های جهشی را در حوزه‌های مختلف استان از بخش معدن گرفته تا توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای یادآور شد و تصریح کرد: تولید ثروت در منطقه مغان با تکمیل پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین تحقق پیدا کرده و امیدواریم همچنان با تلاش مسئولان استان این پروژه‌ها منشأ خیر و برکت باشد.
در این مراسم رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز به افزایش ۳۰ درصدی جواز تأسیس و پرداخت تسهیلات بانکی تا دو برابر در دوره مدیریتی اکبر بهنام‌جو اشاره کرد و ادامه داد: در چهار سال اخیر بخش صنعت و سرمایه‌گذاری استان در همه حوزه‌ها شتاب به خود گرفته که نمونه‌ای از آن را می‌توان در افزایش واحدهای تولیدی و کارهای زیربنایی در بخش گردشگری مشاهده کرد.
حسین پیرمؤذن به طرح‌های توسعه‌ای شهرک گلخانه‌ای و همچنین ضرورت راه‌اندازی بارانداز ریلی و شهرک مشترک صنعتی اشاره کرد و گفت: با بهبود روابط ایران و آذربایجان و صدور مجوزهای نهایی این پروژه‌ها در منطقه مغان به سرانجام خواهد رسید تا حوزه تجارت و صنعت استان تحول بیشتری را پیدا کند.
وی به ظرفیت‌های استاندار جدید اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: استاندار جدید اردبیل باید راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری، رونق بیشتر منطقه ویژه اقتصادی و همچنین ظرفیت حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در این استان فراهم کند که قطعاً با تجربه، تخصص و توانمندی استاندار جدید امکان تحقق این برنامه‌ها میسر است.