توزیع انسولین قلمی از طریق سامانه ثبت‌نامی به بیماران دیابتی به گزارش اخبار اردبیل  , حامد رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با توجه به تقاضای بیش از حد خرید انسولین قلمی، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تصمیم گرفت تا برای بیماران دیابتی و نیازمند با ثبت اطلاعات در سامانه اعلام شده […]

توزیع انسولین قلمی از طریق سامانه ثبت‌نامی به بیماران دیابتی

به گزارش اخبار اردبیل  , حامد رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با توجه به تقاضای بیش از حد خرید انسولین قلمی، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تصمیم گرفت تا برای بیماران دیابتی و نیازمند با ثبت اطلاعات در سامانه اعلام شده توزیع انسولین قلمی را به صورت منظم و مرتب انجام دهد.
وی تصریح کرد: در استان اردبیل هیچ مشکلی در تهیه و تأمین انسولین قلمی وجود ندارد ولی برای ساماندهی در این حوزه و اطمینان خاطر برای عرضه انسولین قلمی به بیماران نیازمند مقرر شده افراد واجد شرایط با مراجعه به مراکز بیمارستانی در شهرهای مختلف استان ثبت اطلاعات خود را در سامانه انجام داده تا به صورت منظم و مرتب انسولین قلمی خود را دریافت کنند.
مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در همه شهرستان‌های استان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز آمادگی ثبت این اطلاعات را دارند که افراد با در دست داشتن مدارک شناسایی و ارجاع پزشک معالج می‌توانند از انسولین قلمی به اندازه کافی بهره‌مند شوند.
رنجبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۱ هزار انسولین قلمی در استان تهیه و توزیع شده و همچنان این فرآیند ادامه دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تعداد بیماران دیابتی بر اساس تخمین انجمن دیابت استان و پزشکان هشت هزار نفر برآورد می‌شود که هیچ مشکلی در تأمین انسولین قلمی این بیماران وجود ندارد.
رنجبر اضافه کرد: البته تعدادی از بیماران دیابتی از انسولین قلمی استفاده می‌کنند و تعدادی دیگر همچنان از داروهای خوراکی در حل مشکل خود بهره می‌برند.

مدیر نظارت بر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بیان کرد: در همه داروخانه‌ها به افراد واجد شرایط و بیماران دیابتی توزیع انسولین قلمی بدون مشکل و مانع خاص در حال انجام است و امیدواریم در ادامه این روند به اندازه کافی انسولین قلمی به استان اختصاص و توزیع آن را در بین بیماران شاهد باشیم.