تلفیق بصیرت دینی با خیزش اجتماعی عامل تحول جامعه است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرگزاری هاریکا، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «حسین عاشقلری»، بر الگوگیری از قیام عاشورا و تأثیر ترویج روحیه جهادی و ایثار در جامعه تاکید و اظهار کرد: وجود امام معصوم وجود مجسم قرآن […]

تلفیق بصیرت دینی با خیزش اجتماعی عامل تحول جامعه است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرگزاری هاریکا، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «حسین عاشقلری»، بر الگوگیری از قیام عاشورا و تأثیر ترویج روحیه جهادی و ایثار در جامعه تاکید و اظهار کرد: وجود امام معصوم وجود مجسم قرآن است که با گذشت زمان عظمت رفتار و کردار آنان بیشتر و جدی تر آشکار می‌شود که البته به طور جدی در زمان ظهور این عظمت درک خواهد شد.

وی افزود: ما برای تحول بخشی به جامعه به عنصر اصلی بصیرت بخشی نیاز داریم این عنصر شاخصه مهم در شناسایی مسیر حق و باطل بوده و افراد حق مدار را از مخالفان جدا می‌سازد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان بصیرت را لازمه فهم و آگاهی مردم جامعه عنوان کرد و افزود: بصیرت یک بال پرواز برای تحول جامعه بوده و با تبدیل آن به خیزش اجتماعی جریان ساز و فرهنگ ساز به عنوان بال مکمل برای ارتقای جامعه، می‌توان به نقطه ایده آل در مسیر رضای الهی دست یافت.

حجت الاسلام جعفرزاده رسالت مهم فرهیختگان در بصیرت افزایی را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، ذهن‌ها و حنجره‌های افراد فرهیخته باید در بصیرت افزایی مردم بکار رود چرا که فرهیختگان پرچم دار علم و ایمان در جامعه هستند.

وی عوامل مهمی را در ایجاد شور و شعور حسینی دخیل دانست و افزود: علاوه بر منابر و جلسات سخنرانی، بایستی قرائت قرآن، مداحی و نوحه سرایی، سیاه پوشی و فضای سازی تبلیغی و جلسات قرائت زیارت عاشورا باید در برنامه عزاداری ماه محرم هیئت‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد.