تغییر رنگ ۵ شهرستان اردبیل در پیک پنجم کرونا به گزارش اخبار اردبیل  , بابک نخستین در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: به غیر از شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال و سرعین که رنگ قرمز کرونایی دارند، سایر شهرها به رنگ نارنجی و زرد درآمده‌اند. وی تصریح کرد: در بین شهرستان‌ها دارنده رنگ […]

تغییر رنگ ۵ شهرستان اردبیل در پیک پنجم کرونا

به گزارش اخبار اردبیل  , بابک نخستین در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: به غیر از شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال و سرعین که رنگ قرمز کرونایی دارند، سایر شهرها به رنگ نارنجی و زرد درآمده‌اند.

وی تصریح کرد: در بین شهرستان‌ها دارنده رنگ نارنجی تنها شهرستان گرمی است و سایر شهرستان‌های استان اردبیل رنگ زرد را تجربه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه آمارها روند کاهشی را در بستری و مراجعه بیماران کرونایی در شهرهای مختلف نشان می‌دهد، گفت: البته تا پایان هفته باید منتظر بمانیم تا اعلام نظر قطعی در مورد فرآیند نزولی بیماری کرونا را در موج پنجم اعلام کنیم.

نخستین افزود: با گذشت یک ماه از شیوع پیک پنجم کرونا که به دلتا کرونا معروف است، امروز شرایط مساوی را در بستری و ترخیصی‌های بیمارستان‌های استان شاهد بودیم و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روزهای آینده این روند نزولی همچنان ادامه پیدا کرده و نمودارها شرایط مناسبی را در استان اردبیل و در پیک پنجم نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه با ثبات و خروج تمام شهرهای استان از رنگ قرمز پیش‌بینی می‌کنیم تا اواسط هاریکاماه این وضعیت ناپایدار ادامه پیدا کند که در صورت تثبیت وضعیت می‌توان به کنترل موج پنجم امیدوارتر بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با رد شایعاتی مبنی بر ورود نوع جدید ویروس کرونا به استان اردبیل، اضافه کرد: تاکنون هیچ موارد مشکوکی از شیوع ویروس جدید جهش یافته کرونا را در استان شاهد نیستیم و تمام تلاشمان بر این است تا پایان هاریکاماه بخش عظیمی از جمعیت استان که در معرض خطر کرونا هستند، واکسینه شده و از این شرایط خلاصی پیدا کنیم.