تعلیم و تربیت سرحال و با نشاط نیست به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تعلیم و تربیت سرحال و با نشاط نیست به گزارشهاریکا خبر، کاظم دبیر عصر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: با سابقه طولانی در مجموعه آموزش و پرورش این شرایط ملموس و […]

تعلیم و تربیت سرحال و با نشاط نیست

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تعلیم و تربیت سرحال و با نشاط نیست به گزارشهاریکا خبر، کاظم دبیر عصر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: با سابقه طولانی در مجموعه آموزش و پرورش این شرایط ملموس و قابل مشاهده است که ما هنوز از نظام تعلیم و تربیت تحول‌آفرین و با نشاط فاصله داریم.
وی از آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت به عنوان عنصر ترقی و پیشرفت یک جامعه یاد کرد و گفت: اگر اصلی‌ترین عامل توسعه یک کشور نیروی انسانی باشد، آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی نقش اصلی را بر عهده دارد.
معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل تصریح کرد: باید همه به با نشاط شدن و سرزندگی تعلیم و تربیت کمک کنیم تا این مجموعه نقش اساسی و اصلی خود را به معنای واقعی ایفا کند.
دبیر افزود: این مجموعه دچار برخی از حواشی در مباحث معیشتی و اقتصادی شده و از اصل آموزش و تربیت غافل شدیم که ضرورت دارد با سر و سامان دادن به وضعیت معیشتی و درآمدی معلمان، آنها را در انجام وظیفه تخصصی و خطیر تعلیم و تربیت بیش از اندازه کمک کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: معلمی که دغدغه معیشتی داشته باشد، به هیچ وجه نمی‌تواند آسوده و با فکر خلاق در مدرسه حاضر شود پس شایسته است همانند بسیاری از کشورهای پیشرو در نظام تعلیم و تربیت محور اصلی تحول را همین مجموعه قرار دهیم تا به دور از سیاسی‌کاری و حزب‌گرایی‌ها کار آموزش و پرورش به صورت منظم و با خروجی مشخص به انجام برسد.
دبیر اضافه کرد: شایسته نیست با انتصاب یک مدیر تمام عوامل یک مدرسه از مدیر گرفته تا سایر عوامل تغییر پیدا کنند بلکه نیروی انسانی کارآمد باید مورد حمایت قرار گرفته و با علاقه و اشتیاق بتواند در سنگر تعلیم و تربیت با سوز دل کار جهادی و تأثیرگذار انجام دهد.
وی بیان کرد: دولت سیزدهم نه تنها به مسائل معلمان و نظام تعلیم و تربیت بی‌تفاوت نیست بلکه با انگیزه مضاعفی که در دولت به ویژه شخص رئیس جمهور سراغ داریم تلاش بر حل مشکلات و دغدغه‌های مختلف معلمان است تا فضای سالم تربیتی برای نسل آینده فراهم آید.
دبیر در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بنده خود زخم خورده نگاه‌های سیاسی در انتصابات بوده و ۸ سال در گنج یک اتاق نشستم در حالی که امروز بر این باورم که نیروهای تلاشگر و جهادی بدون توجه به افکار و اندیشه‌های سیاسی باید در میدان عمل حاضر شده و به دولت سیزدهم کمک کند.
وی با انتقاد از برخی ارائه آمارهای کذایی در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: ما باید بر اساس شاخص‌های تعریف شده عملکرد مدیران را سنجش و ارزیابی کنیم تا خارج از این حوزه حرکت‌ها به صورت نامناسب انجام نشود.
دبیر گفت: متأسفانه خروجی آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال این‌گونه تعبیر می‌شود که یک دانش‌آموز نمی‌تواند خودش را با زبان عربی و یا انگلیسی معرفی کند و قطعاً در یادگیری سایر دروس نیز مشکلات و نارسایی‌هایی وجود دارد.
معاون توسعه منابع انسانی استاندار اردبیل افزود: آموزش و پرورش همچون دریایی است که انسان‌های با شعور و مسئولیت‌پذیری متعددی دارد و بر اساس شاخص‌های تعریف شده ما سعی خواهیم کرد تا ارزیابی مدیران را انجام و حرکت‌های تحولی را در این بخش شاهد باشیم. امیدوارم خبر تعلیم و تربیت سرحال و با نشاط نیست براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 18:53:00