تشکیل ۳۰ اکیپ قضائی برای نظارت بر فضای انتخابات در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , سید عبدالله طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: این اکیپ‌های قضائی به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را در سطح شهر انجام می‌دهند تا با عوامل مخل فضای آرام انتخاباتی و تبلیغاتی برخورد کرده و اجازه ندهند تا […]

تشکیل ۳۰ اکیپ قضائی برای نظارت بر فضای انتخابات در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , سید عبدالله طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: این اکیپ‌های قضائی به صورت شبانه‌روزی فعالیت خود را در سطح شهر انجام می‌دهند تا با عوامل مخل فضای آرام انتخاباتی و تبلیغاتی برخورد کرده و اجازه ندهند تا کوچک‌ترین ناامنی به ملتهب شدن فضا منجر شود.

وی تصریح کرد: کاندیداها و طرفداران آنها باید تابع قوانین و مقررات بوده و در چارچوب اعلام نظر ستاد مقابله با بیماری کرونا تبلیغات انتخاباتی خود را انجام دهند و به هیچ وجه اجازه تجمعات گسترده به ویژه در فضاهای مسقف را ندهند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل راه‌اندازی کارناوال‌ها و همچنین اکیپ‌های تبلیغات گروهی را در سطح شهر ممنوع اعلام کرد و گفت: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا قصور و کوتاهی برخی از کاندیداها و طرفداران آنها ناامنی و نارضایتی عموم شهروندان را به همراه داشته باشد.

طباطبایی افزود: اکیپ‌های نظارتی و کنترلی مجموعه قضائی استان از اولین ساعات تا آخر شب با حضور در سطح شهر در کنار انجام تبلیغات قانونی و همراهی با کاندیداها در معرفی خودشان، سعی خواهند کرد تا مانع از شکل‌گیری برخی از فعالیت‌های غیرقانونی و خارج از ضوابط اعلام شده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم در بهترین بستر فراهم شده و تمهیدات قانونی تبلیغات عمدتاً بر مبنای فضای مجازی انجام شده و با ازدحام کمتر ایام تبلیغات انتخاباتی را به نحوه مناسب سپری کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل خطاب به طرفداران کاندیداهای ریاست جمهوری نیز اضافه کرد: با راه‌اندازی ستادهای انتخاباتی این کاندیداها ضرورت دارد از ازدحام و تجمعات گسترده در ستادها جلوگیری شده و مردم از طریق شبکه‌های ملی و استانی پیگیر مسائل تبلیغاتی و ارائه دیدگاه‌های کاندیداها باشند.