ترویج فرهنگ عاشورایی عامل تحقق ارزش‌های دینی/عاشورا یک مکتب است به گزارش اخبار اردبیل  , حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، ضمن تسلیت عاشورای حسینی اظهار کرد: درس‌آموزی از قیام سیدالشهدا (ع) اعلام می‌کند که هرکس حریت و مردانگی در روح او باشد، تصدیق می‌کند که راه حسین (ع) جز عزت نیست. وی […]

ترویج فرهنگ عاشورایی عامل تحقق ارزش‌های دینی/عاشورا یک مکتب است

به گزارش اخبار اردبیل  , حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، ضمن تسلیت عاشورای حسینی اظهار کرد: درس‌آموزی از قیام سیدالشهدا (ع) اعلام می‌کند که هرکس حریت و مردانگی در روح او باشد، تصدیق می‌کند که راه حسین (ع) جز عزت نیست.
وی گفت: امام حسین (ع) به همه انسان‌ها نشان داد که با شجاعت تمام می‌توان برای دین اسلام از جان، مال و حتی خانواده خویش گذشت که این فداکاری تأثیر خود را در میان مسلمانان پس از شهادت ایشان گذاشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین (ع) تشکیل حکومت اسلامی بود. امام حسین (ع) برای اینکه صرفاً به شهادت برسد به کربلا نیامد بلکه در پی اهدافی از جمله تشکیل حکومت اسلامی عزم کربلا کرد؛ هر چند که می‌دانست در پایان شهید می‌شود.
حجت‌الاسلام جعفرزاده تأثیر فرهنگ عاشورایی را در تحقق ارزش‌های دینی در جامعه، مهم عنوان کرد و افزود: عاشورا در فرهنگ ما در جهت تحقق معنویت فقط یک حادثه نیست، یک فرهنگ، برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل، تلفیق کار فرهنگی با ایثار و از خودگذشتگی را از مهم‌ترین آموزه‌های قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر، خدامحوری و خداجویی، مبارزه در راه تحقق عدالت، مبارزه با استبداد و خود رأیی، احیای حکومت اسلامی افشای باطل، عزت و مبارزه با طاغوت از ارکان اصلی قیام اباعبدالله الحسین (ع) است که هر کدام از این آموزه‌های درس بزرگ آزادگی و جوانمردی برای جهانیان ارائه کرد.
حجت الاسلام جعفرزاده به برگزاری برنامه‌های عزاداری در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: امسال برای دومین سال متوالی، برنامه عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان افزود: عزاداران حسینی با استفاده از ماسک و رعایت فاصله ۱.۵ تا دو متری سعی می‌کنند تا عزاداری ماه محرم را به شکل مناسب انجام داده و عشق و ارادت خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش ابراز کنند.