تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه فرهنگی و معنوی نماز در اردبیل به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه فرهنگی و معنوی نماز در اردبیل به گزارشهاریکا خبر، شکر عبدی در جلسه شورای فرهنگ نماز در استانداری اردبیل اظهار کرد: در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و […]

تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه فرهنگی و معنوی نماز در اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه فرهنگی و معنوی نماز در اردبیل به گزارشهاریکا خبر، شکر عبدی در جلسه شورای فرهنگ نماز در استانداری اردبیل اظهار کرد: در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و انتظارات مقام معظم رهبری در این بخش سعی داریم از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی به ویژه مدارس و دانشگاه‌ها استفاده کنیم تا اقامه نماز جماعت به یک حرکت ارزشمند تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶ برنامه عملیاتی با همکاری آموزش و پرورش در این حوزه در نظر گرفته شده تا ایجاد رغبت و انگیزه بیشتر در دانش آموزان را در کنار معلمان و مربیان در اقامه نماز شاهد باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل بیان کرد: رئوس این برنامه‌ها در افق ۵ ساله به همه دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل ابلاغ شده تا بعد از جمع بندی نظرات و پیشنهادات بتوانیم در عملیاتی کردن این برنامه گام‌های مؤثری را برداریم.

عبدی از برگزاری جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز خبر داد و تصریح کرد: این جشنواره به صورت ملی و استانی از بهمن ماه امسال آغاز شده تا بهمن ماه سال آینده با مشارکت گروه‌های جوان و نوجوان در مقطع دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، فرهنگیان، کنشگران عرصه‌های مختلف اجتماعی و … برگزار خواهد شد.

وی افزود: با تشکیل کمیته‌های تخصصی در سطح استان به عنوان کمیته علمی، پشتیبانی و تبلیغات و اطلاع رسانی سعی بر این است تا در سال آینده به شکل گسترده مشارکت مردم استان را در این رویداد شاهد باشیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل اضافه کرد: در مسابقه اخیر قرآن از ۳ هزار شرکت کننده سطح کشور یک هزار نفر از استان اردبیل بودند که این استقبال در نوع خود بی نظیر بوده است.

عبدی به مشکلات نمازخانه‌های بین راهی و وضعیت نامطلوب آنها اشاره کرد و گفت: این شرایط در آستانه تعطیلات نوروزی در شأن استان دارالارشاد اردبیل نیست و کمیته‌ای با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف است تا اصلاح، تعمیر و زیباسازی نمازخانه‌های بین راهی را انجام دهد.

به گزارشهاریکا خبر، در این جلسه تعدادی از اعضا از بی تفاوتی مدیران دستگاه‌های اجرایی، عدم تخصیص اعتبارات حوزه فرهنگی و نبود سند راهبردی در حوزه فرهنگ و نماز انتقاد کردند. امیدوارم خبر تدوین برنامه پنج ساله برای توسعه فرهنگی و معنوی نماز در اردبیل براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-16 06:48:38