تداوم نوسان آمار فوتی‌های کرونا در اردبیل/بی‌ثباتی‌ها تمامی ندارد به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به افزایش دوباره آمار فوتی‌ها در اردبیل اشاره و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته با افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بار دیگر در طول هفته‌های منتهی به اواخر […]

تداوم نوسان آمار فوتی‌های کرونا در اردبیل/بی‌ثباتی‌ها تمامی ندارد

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به افزایش دوباره آمار فوتی‌ها در اردبیل اشاره و اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته با افزایش مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بار دیگر در طول هفته‌های منتهی به اواخر اردیبهشت، شاهد افزایش نسبی آمار فوتی‌ها در استان بودیم که در این رابطه ۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلاء به این بیماری جان باختند.
وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار از کرونا در اردبیل تعداد فوتی‌های کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را از ۳ شهرستان استان عنوان و اضافه کرد: این تعداد فوتی از شهرهای اردبیل، سرعین و پارس‌آباد به ثبت رسیده که متأسفانه ۵ نفر آن‌ها از شهروندان اردبیلی بوده است.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد کل فوتی‌های ناشی از کرونا با فوت ۷ نفر دیگر در روز گذشته در مجموع به یک هزار و ۷۳۲ نفر رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد بستری‌های کل در مراکز درمانی استان را ۳۸۳ نفر عنوان کرد و افزود: طی روز گذشته ۶۰ نفر دیگر با علائم شدید کرونا به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند.
حبیب‌زاده حال عمومی ۷۱ بیمار کرونایی در اردبیل را وخیم گزارش داد و یادآور شد: این تعداد از بیماران در سنتر مرکزی درمان کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) تحت مراقبت‌های ویژه بوده و در بخش ICU بستری هستند.
عادی‌انگاری‌ها سبب بی‌ثباتی آمار کروناست
این مسئول اظهار کرد: متأسفانه علی‌رغم هشدارهای بی‌وقفه دانشگاه علوم پزشکی استان خطاب به مردم برای رعایت موارد و موازین بهداشتی باز هم در سطح جامعه شاهد عادی‌انگاری، بی‌توجهی و سهل‌انگاری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم که این موضوع در مواقع سبب تشدید بیماری و رخداد پیک‌های جدید می‌شود.
حبیب‌زاده با بیان اینکه سرانه رعایت موارد بهداشتی در استان با افت قابل توجهی مواجه بوده است، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک همانطور که بارها از سوی وزارت بهداشت هم به مردم ابلاغ شده است، نقش حائز اهمیتی در کاهش انتقال و انتشار حداکثری کرونا در جامعه دارد که هم‌اکنون این مورد رعایت پروتکل بهداشتی در کنار فاصله گذاری اجتماعی به زیر ۵۰ درصد کاهش یافته است.
وی اتمام بی‌ثباتی کرونا در اردبیل را منوط به همکاری مردم با حوزه درمان استان دانست و اظهار کرد: تا مادامی که مردم وضعیت موجود را جدی نگیرند متأسفانه بی‌ثباتی بیماری کرونا در استان نیز ادامه‌دار خواهد بود.