تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است به گزارش خبرنگار هاریکا، محمود قلیزاده ظهر پنجشنبه در نشست با مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: اراضی تصرف شده غیرقانونی با صدور احکام قضائی […]

تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است به گزارش خبرنگار هاریکا، محمود قلیزاده ظهر پنجشنبه در نشست با مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: اراضی تصرف شده غیرقانونی با صدور احکام قضائی و اجرا توسط یگان حفاظت منابع طبیعی از دست اشخاص فرصت‌طلب و سودجو خارج و به بیت‌المال بازگردانده شد.
وی با قدردانی از همکاری دستگاه قضائی استان در همکاری با این اداره کل در رسیدگی سریع به پرونده‌های قضائی اظهار کرد: برای برخورد با سودجویانی که قصد تعدی به اراضی ملی و بیت‌المال را دارند، از تمام توان اجرایی و قانونی خود استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال جاری همچنین با تلاش شبانه‌روزی مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و کنترل گلوگاه‌های قاچاق فرآورده‌های جنگلی، ۸۵۰ اصله چوب‌آلات جنگلی، ۶ هزار و ۸۱۵ کیلوگرم زغال و ۴۲ هزار و ۱۳۲ کیلوگرم هیزم قاچاق جنگلی کشف و ضبط و ۱۱۶ باب کوره زغال‌پزی نیز تخریب شد.
قلیزاده افزود: مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی اقدامات خود را برای محافظت از مراتع نیز افزایش داده‌اند و به هر نحو ممکن از هرگونه تخریب مراتع در سطح این استان جلوگیری می‌شود.
وی گفت: نسبت به سال‌های گذشته تخریب مراتع در این استان به حداقل رسیده و مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری در مناطق مختلف مستقر هستند تا جلوی تخریب مراتع گرفته شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد از مجموع جنگل‌های استان اردبیل در شهرستان خلخال واقع شده و گستردگی حفاظت از گونه‌های جنگلی در این منطقه بیش از سایر مناطق این استان است.قلیزاده ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی و این موهبت الهی تنها مختص مأموران یگان حفاظت این اداره نبوده و برای حفاظت از جنگل‌های این منطقه تلاش همگانی مردم برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی ضرورت دارد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی کاداستر موجب کاهش قابل توجه پرونده‌های قضائی در اختلاف بین منابع طبیعی و مردم در سال‌های اخیر شده، طوری‌که تعیین تکلیف ۵۹ پلاک ثبتی در خلخال منجر به بازگشت ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی تحت تصرف دولت به کشاورزان و زارعان این منطقه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۶۹ هزار هکتار جنگل و بیش از یک میلیون مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند است که گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق، ارس، بلوط، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد. امیدوارم خبر تخریب مراتع در استان اردبیل به حداقل رسیده است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 18:53:27