تثبیت دین مبین اسلام مهم‌ترین دستاورد نهضت عاشورا بود به گزارش اخبار اردبیل  , حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام، اظهار کرد: ثبات و ماندگاری دین مبین اسلام در گرو خون شهدای کربلا و خصوصاً سید و سالار شهیدان حضرت ابا […]

تثبیت دین مبین اسلام مهم‌ترین دستاورد نهضت عاشورا بود

به گزارش اخبار اردبیل  , حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام، اظهار کرد: ثبات و ماندگاری دین مبین اسلام در گرو خون شهدای کربلا و خصوصاً سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا کانون نور و رحمت الهی و سرمایه‌ای از حریت و مردانگی است، گفت: امام حسین (ع) با شهادت خود درس شهادت در راه حق و آزادی‌خواهی را جاودانه کرد.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه مهم‌ترین پیام امام حسین (ع) اقامه نماز اول وقت بود، عنوان کرد: ایستادگی و مقاومت در برابر ستمگران، فرهنگ شهادت طلبی و ایستادگی در برابر ظلم و حمایت از حق و صبر و استقامت نمونه‌هایی از پیام عاشوراست.

حجت الاسلام باقری بنابی در خصوص اینکه مردم در ایام تاسوعا و عاشورا نسبت به عزای امام حسین (ع) بی تفاوت نباشند، بیان کرد: مردم در محیط‌های باز و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی محضر ولی عصر (عج) اظهار ادب و ارادت کنند که صاحب اصلی عزای ابا عبدالله (ع) است.

وی افزود: نهایت قدردانی را از مردم حسینی و ولایی این منطقه داریم که عزاداری‌های ماه محرم امسال را طبق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا و در فضای باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار کردند تا سلامتی مردم به خطر نیفتد.