تبیین فرهنگ مهدوی با امیدآفرینی و معرفت افزایی میسر است به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تبیین فرهنگ مهدوی با امیدآفرینی و معرفت افزایی میسر است حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) و عید بزرگ نیمه شعبان، گفت: فرهنگ مهدویت پیام آور […]

تبیین فرهنگ مهدوی با امیدآفرینی و معرفت افزایی میسر است

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل تبیین فرهنگ مهدوی با امیدآفرینی و معرفت افزایی میسر است حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) و عید بزرگ نیمه شعبان، گفت: فرهنگ مهدویت پیام آور بیداری و آگاهی امت بزرگ اسلام و مردمی‌ترین فرهنگ در تاریخ بشریت است.
وی افزود: در پرتو فرهنگ مهدویت، امید به کاستن از رنج محرومان، آزادی مظلومان و برقراری عدالت اجتماعی همواره طنین انداز قلب‌های مشتاق و علاقه مند به حضرت مهدی (عج) است که تحقق این مهم موجب می‌شود موضوع انتظار با زندگی عموم مردم ارتباط پیدا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با تاکید بر اینکه مهدویت به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه خود می‌بایست مورد توجه پژوهشگران علمی و دینی قرار گیرد، به ضرورت بهره‌گیری از پژوهش‌های دینی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه اشاره کرد.
حجت‌الاسلام جعفرزاده به ضرورت‌های آماده‌سازی جامعه برای ظهور مهدی موعود تاکید کرد و متذکر شد: آخرین ذخیره ادیان، به اذن خداوند زمانی ظهور خواهد کرد که در بین افراد جامعه آمادگی ایجاد شو د.
وی ادامه داد: بر همین اساس ضروری است اندیشمندان ضرورت‌های آماده‌سازی جامعه برای ظهور را مطالعه کرده و در سطح جامعه نشر دهند.
مهدویت اساس ولایت مداری در اسلام است
عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مصلح جهانی در بین ادیان، لازم است اندیشمندان با تئوری پردازی و گفت‌وگوهای علمی، نقد و نظرها، نکته‌سنجی‌ها و اظهارنظرهای ژرف پیرامون این آموزه، به قوت علمی این موضوع بین الادیانی اضافه کنند.
حجت‌الاسلام جعفرزاده با بیان اینکه فرهنگ مهدویت اساس ولایت‌پذیری و دین‌مداری در اسلام است، تصریح کرد: تمامی اختیاراتی که به امام زمان (عج) و ائمه معصوم (ع) در بحث حکومت واگذار شده، ولایت فقیه نیز این مسئولیت و وظیفه را در بخش حکومتی جامعه دارد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید به اینکه آموزه دینی مهدویت دارای دامنه تاریخی است و از بنیادی‌ترین اصول اعتقادی مسلمانان شمرده می‌شود، اضافه کرد: مهدویت حتی در میان دیگر ادیان نیز با عنوان مصلح جهانی مورد توجه قرار گرفته است. امیدوارم خبر تبیین فرهنگ مهدوی با امیدآفرینی و معرفت افزایی میسر است براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-18 12:45:59