تأخیر ۶ درصدی اردبیل در واکسیناسیون سالمندان به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در حالی که در کشور به طور میانگین در گروه سنی بالای ۶۰ سال بیش از ۸۱.۴ دهم درصد واکسینه شدند، این میزان در استان اردبیل ۷۷.۵ درصد است. وی دلیل تأخیر در واکسیناسیون […]

تأخیر ۶ درصدی اردبیل در واکسیناسیون سالمندان

به گزارش اخبار اردبیل  , شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در حالی که در کشور به طور میانگین در گروه سنی بالای ۶۰ سال بیش از ۸۱.۴ دهم درصد واکسینه شدند، این میزان در استان اردبیل ۷۷.۵ درصد است.
وی دلیل تأخیر در واکسیناسیون افراد مسن را حضور برخی از گروه‌های جمعیتی سالخورده در ییلاقات و عدم تمایل برخی از این افراد سالمند به فرآیند واکسیناسیون اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی اکیپ‌های سیار واکسیناسیون تلاش می‌کنیم تا دو سه هفته آینده با حضور در مناطق ییلاقی و روستاهای دورافتاده جمعیت بالای ۶۰ سال را واکسینه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در نقطه مقابل استان اردبیل در واکسیناسیون گروه سنی بالای ۱۸ سال توانسته از میانگین کشوری جلو بزند به طوری که هم اکنون ۳۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در استان اردبیل واکسینه شدند که این آمار در کشور ۳۱ درصد است.
حبیب‌زاده پیشتازی استان اردبیل را در واکسیناسیون گروه سنی جوان و میانسال با دو درصد بالاتر از میانگین کشوری موفقیتی ارزشمند توصیف کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با جذب واکسن‌های جدید تزریق واکسن را سرعت بیشتری بدهیم.
وی علت پیشتازی برخی از استان‌ها در بحث واکسیناسیون و عقب‌ماندگی اردبیل در این زمینه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خیز پنجم از جنوب کشور آغاز شد، برای کنترل بیماری واکسیناسیون در این استان‌ها در یک ماه گذشته با سرعت بیشتری انجام شده و قطعاً در ۲۰ روز آینده در استان اردبیل نیز این فرآیند سرعت بیشتری پیدا می‌کند.
حبیب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۷۰ درصد جمعیت واجد شرایط استان منتظر دریافت دوز دوم هستند که با ورود سه محموله واکسن به استان در ۱۰ روز آینده در مجموع بیش از ۳۰۰ هزار دوز واکسن در بین جمعیت هدف به ویژه افراد در انتظار دوز دوم تزریق خواهد شد.
وی بیان کرد: به هیچ وجه کمبود واکسن در مراکز تجمیعی استان وجود ندارد و حتی تلاش می‌کنیم دو تا سه مرکز تجمیعی را به صورت شبانه‌روزی فعال کنیم.
حبیب‌زاده ادامه داد: تا هفته اول هاریکاماه تلاشمان بر این است تا از میانگین کشوری در بحث واکسیناسیون جلو زده و آمار مناسبی را در این حوزه به هموطنان ارائه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در حال حاضر شش شهرستان استان اردبیل رنگ قرمز و مابقی رنگ نارنجی و زرد دارند و آمار مبتلایان به کرونا نیز در حال حاضر به بیش از ۷۰۰ نفر رسیده است.