بیش از ۲ میلیون روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند به گزارش اخبار اردبیل  , علی اخوان بهبهانی در سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: از جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستمر از خدمات بیمه‌ای استفاده کرده و […]

بیش از ۲ میلیون روستایی و عشایر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

به گزارش اخبار اردبیل  , علی اخوان بهبهانی در سفر به اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: از جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به صورت مستمر از خدمات بیمه‌ای استفاده کرده و با پرداخت کمترین هزینه در طول سال سعی دارند از تنوع خدمات این صندوق به نحوی استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ۱۳۰ هزار نفر در کشور از طریق این صندوق مستمری دریافت می‌کنند که صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری با پرداخت حقوق ماهانه سعی دارد این مستمری‌بگیران را مورد حمایت جدی قرار دهد.
معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از موافقت شورای رفاه و بیمه کشور برای انتقال سوابق بیمه‌ای از طریق صندوق به سایر بیمه‌ها گفت: علاقمندان می‌توانند سوابق بیمه‌ای خود را از طریق سامانه طراحی شده به سایر بیمه‌ها انتقال دهند و یا برعکس از سایر صندوق‌ها سوابق خود را به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر انتقال کرده و از مزایای این صندوق استفاده کنند.
بهبهانی افزود: با تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی زمینه این امر از اواخر سال گذشته فراهم شده و جامعه تحت پوشش بدون کوچک‌ترین مراجعه و از طریق سامانه طراحی شده می‌توانند به راحتی نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای را انجام دهند.
وی به عملکرد مناسب صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری اشاره کرد و ادامه داد: در استان اردبیل بیش از ۴۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه هستند که تا پایان امسال به این ظرفیت ۱۰ درصد افزوده خواهد شد.
معاون بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تعداد مستمری‌بگیران صندوق بیمه روستایی و عشایری استان را سه هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: با اجرای طرح‌های مناسبی در استان تلاش بر این است تا در سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی حمایت از روستاییان و عشایر انجام شود که در این ارتباط یک‌هزار و ۴۰۰ میز خدمت نیز در مرحله دایر شدن است.