بیش از ۱۴۰۰ پرونده تخلف صنفی در نوروز ۱۴۰۰ در اردبیل تشکیل شد به گزارش اخبار اردبیل  , رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ در استان اردبیل امسال در حالی برگزار شد که در آستانه تعطیلات نوروزی با التهاب در بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا و […]

بیش از ۱۴۰۰ پرونده تخلف صنفی در نوروز ۱۴۰۰ در اردبیل تشکیل شد

به گزارش اخبار اردبیل  , رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ در استان اردبیل امسال در حالی برگزار شد که در آستانه تعطیلات نوروزی با التهاب در بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا و برخی گرانی‌های خودسرانه مواجه بودیم که در همین رابطه در مجموع گشت و بازرسی تیم‌های نظارتی سازمان در بازار تعداد ۱ هزار و ۵۱۱ مورد انواع تخلف صنفی شناسایی و بیش از ۱ هزار و ۴۰۴ پرونده تخلفاتی نیز تشکیل شد.
وی با اشاره به تعداد بازدید و بازرسی‌های صنفی در این ایام اضافه کرد: در طرح نظارتی ویژه نوروز سازمان صمت که از تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، در مجموع ۲۶ هزار و ۴۰۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و با بررسی‌های کارشناسی تخلفات شناسایی شده و اقدامات لازم با همکاری تعزیرات حکومتی استان انجام گرفت.
به گفته این مسئول ارزش مالی تخلفات صورت گرفته در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ در استان ۱۱۳ میلیارد و ۳۶۵ میلیون ریال برآورد شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در راستای رسیدگی به وضعیت بازار در ایام پایانی سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۹۱ مورد شکایت مردمی به صورت تلفنی، کتبی و حضوری از طریق سامانه ۱۲۴ به سازمان صمت اعلام شد که در نهایت گزارش این شکایات منجر به تشکیل و صدور حکم ۱۳۲ مورد پرونده تخلف صنفی شد.
صادقی همچنین از تعداد شکایات واصله به سازمان صمت تعداد ۲۵۹ مورد را غیر تخلف و ۲۰۰ مورد را در دست بررسی عنوان کرد.
وی همچنین تصریح کرد: به غیر از بازدیدهای سازمان صمت استان ۹۰ مورد بازدید مشترک با ارگان‌های همکار و ذی‌ربط در این ایام در استان صورت گرفت.
صادقی در تشریح طرح نظارتی ویژه نوروز در بازار اردبیل اظهار کرد: در ایام پایانی سال ۱۳۹۹ و تعطیلات نوروز کالاهای منتخب و اساسی در بازار و در بین فروشگاه‌های منتخب، به صورت گسترده توزیع شد که در این رابطه توانستیم ۱۴۲ تن مرغ منجمد، ۱۳ تن گوشت قرمز منجمد، ۵۰۰ تن برنج، ۹۵۴ تن شکر و ۸۴۲ تن روغن خوراکی را برای استفاده عموم مردم استان به بازار تزریق کنیم.