برگزاری انتخابات نظام مهندسی اردبیل به صورت الکترونیکی به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، قدیر زارع جعفری عصر شنبه در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بعد از طی شدن مراحل ثبت‌نام، تأیید صلاحیت کاندیداها و شکل‌گیری هیئت اجرایی بر اساس زمانبندی مشخص و همزمان با کلیه […]

برگزاری انتخابات نظام مهندسی اردبیل به صورت الکترونیکی

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، قدیر زارع جعفری عصر شنبه در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بعد از طی شدن مراحل ثبت‌نام، تأیید صلاحیت کاندیداها و شکل‌گیری هیئت اجرایی بر اساس زمانبندی مشخص و همزمان با کلیه استان‌های کشور انتخابات نظام مهندسی در استان اردبیل نیز برگزار می‌شود که در هشتم هاریکاماه ۶۱ نفر از کاندیداها با هم رقابت می‌کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال اطلاعیه و ارسال پیامک از سوی روابط عمومی، ثبت‌نام همکاران در انتخابات بر اساس شیوه‌نامه‌های ابلاغ شده انجام شد تا بعد از تطبیق مدارک، کنترل آنها و استعلام از مراجع ذیصلاح در نهایت صلاحیت ۶۱ کاندیدا به تأیید نهایی رسید تا تبلیغات خودشان را انجام دهند.

رئیس هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات کاندیداها می‌توانند تبلیغات خود را به صورت حضوری و حتی در فضای مجازی انجام داده و توانمندی‌های خود را به اطلاع جامعه مهندسان برسانند.

زارع جعفری افزود: کاندیداها از سوم هاریکاماه تا هفتم هاریکاماه فرصت تبلیغات خواهند داشت و بر اساس شیوه‌نامه ابلاغ شده می‌توانند کارهای تبلیغاتی و معرفی خود را انجام دهند.

وی از جامعه مهندسان استان خواست تا در انتخابات هشتم هاریکاماه حضور فعال در پای صندوق‌های رأی داشته و با ثبت کد ملی و شماره تلفن خود در سامانه به صورت اینترنتی و الکترونیکی آرای خود را اعلام کنند.

زارع جعفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چقدر مشارکت جامعه مهندسی بیشتر باشد به همان نسبت افراد شایسته به عنوان هیئت مدیره جدید انتخاب خواهند شد تا در مدت سه سال مسئولیت را بر عهده بگیرند.

وی اضافه کرد: واجدین شرایط در شش رشته با هم رقابت می‌کنند که در رشته برق ۱۵ نفر، نقشه‌برداری دو نفر، مکانیک پنج نفر، ترافیک دو نفر، معماری هفت نفر و عمران ۳۰ نفر در مجموع در این دوره از انتخابات رقابت خواهند کرد.

زارع جعفری ضرورت رعایت شئونات اخلاقی و حرفه‌ای را از مهمترین عناصر انتخابات پیش رو اعلام کرد و ادامه داد: تمامی اعضا با ورود به سایت اعلام شده از سوی سازمان می‌توانند در روز پنجشنبه و در رأی‌گیری اینترنتی حضور پیدا کنند که قطعاً برای ثبت آرا باید شماره تلفن و کد ملی اعضای نظام مهندسی ثبت شده تا امکان ارسال پیامک برای آنها فراهم آید.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام نظام مهندسی ساختمان استان ۱۱ هزار و ۹۶۰ نفر از اعضا واجد شرایط برای رأی دادن هستند که در دوره‌های گذشته مشارکت مهندسان در انتخابات ۴۳ درصد به ثبت رسیده است.

زارع جعفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: امیدواریم در انتخابات پیش رو بیش از ۵۰ درصد مشارکت مهندسان را در عرصه انتخابات شاهد باشیم تا شرایط مطلوبی را برای شکل‌گیری هیئت مدیره جدید رقم بخورد.

رئیس هیئت اجرایی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تصریح کرد: نباید جامعه مهندسان دغدغه‌ای از بابت ایمنی، امنیت و سلامت انتخابات داشته باشند چرا که به صورت دقیق و از طریق سامانه تعریف شده آرای جامعه مهندسان مورد رصد قرار گرفته و حتی با محل، ساعت و زمان دقیق ثبت رأی مورد توجه قرار گرفته و به هیچ وجه یک نفر نمی‌تواند با یک موبایل چندین بار در انتخابات شرکت کند.