بخش شیمی ‌درمانی در بیمارستان پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد در کنار راه‌اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان پارس‌آباد برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی، مرکز درمان بستر اصلاندوز نیز راه‌اندازی شود تا شهروندان […]

بخش شیمی ‌درمانی در بیمارستان پارس‌آباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , عباس جهانگیرزاده در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد در کنار راه‌اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان پارس‌آباد برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی، مرکز درمان بستر اصلاندوز نیز راه‌اندازی شود تا شهروندان اهالی این منطقه از باب تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی در مضیقه نباشند.

وی تصریح کرد: مجوز خرید و نصب دستگاه سی. تی. اسکن برای بیمارستان بیله‌سوار از وزیر بهداشت گرفته شده تا به محض خرید این دستگاه نصب آن را در بیمارستان امام خمینی بیله‌سوار شاهد باشیم.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار نصب دستگاه سی. تی. اسکن در بیله‌سوار، دستگاه ام. ار. آی نیز برای بیمارستان پارس‌آباد خریداری شده تا با توجه به اینکه جمعیت بیشماری در پارس‌آباد و شهرستان‌های اطراف برای معالجه به بیمارستان‌های این شهرستان رجوع می‌کنند، مشکلی از بابت ارائه خدمات وجود نداشته باشد.

جهانگیرزاده در مورد توسعه فرودگاه پارس‌آباد نیز افزود: بر اساس مصوبه قبلی مشکل روشنایی فرودگاه و همچنین احداث جایگاه سوخت در فرودگاه پارس‌آباد برطرف شده و عملیات اجرایی شدن این پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود که در محدوده ۳۵ کیلومتر عملیات روشنایی فرودگاه به انجام خواهد رسید.

وی از افتتاح هفت میلیارد تومان اعتبار برای احداث جایگاه سوخت در این فرودگاه خبر داد و خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این مجموعه‌ها، فرودگاه پارس‌آباد امکان پذیرایی از هواپیماهای باری را خواهد داشت تا حمل و نقل بار در فرودگاه پارس‌آباد نیز به انجام برسد.

استخراج نفت در سه نقطه مغان

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پروژه نفت مغان که به عنوان دکل ۵۷ معروف است تاکنون با همکاری ۱۲۰ متخصص و ۶۰ نفر نیروی کارگری از منطقه مغان در حال اجراست که یک‌هزار و ۲۰۰ متر حفاری نیز به انجام رسیده است.

جهانگیرزاده بیان کرد: قرار است چهار تا پنج هزار متر حفاری در این منطقه انجام شود که در شش ماه آینده با رسیدن به این نقطه استخراج نفت نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر منطقه بیله‌سوار در جعفرآباد و اصلاندوز نیز نقاط نفت‌خیز شناسایی شده تا با همکاری شرکت حفاری مقدمات حفاری در این مناطق به وجود آید.

جهانگیرزاده به دغدغه کشاورزان در بهره‌مندی از آب ارس برای آبیاری اراضی و همچنین لای‌روبی این حوزه آبریز اشاره کرد و گفت: با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان لای‌روبی آغاز شده و امیدواریم به سرعت این عملیات به انجام برسد.

وی اظهار کرد: به دلیل بارش‌های کم و خشکسالی ما امسال با شرایط سختی در آبیاری مزارع روبه‌رو بودیم ولی امیدواریم همچنان با مدیریت کشاورزان وضعیت متعادلی را در مصرف آب کشاورزی در منطقه مغان شاهد باشیم.

جهانگیرزاده تصریح کرد: به هیچ وجه طرح انتقال آب ارس به مرکز استان مطرح نیست چرا که ما در مغان به اندازه کافی برای اراضی و آب شرب نیازمندی داریم که امکان انتقال آب به سایر مناطق وجود ندارد.

وی افزود: ما تمام تلاشمان را انجام دادیم تا با پیگیری صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت وارده به کشاورزان تا سه برابر اراضی معمولی در مغان تأمین شود تا بخشی از خسارت کشاورزان جبران شود.

جهانگیرزاده در مورد منطقه آزاد تجاری نیز خاطر نشان کرد: تمام تلاشمان بر این است تا از چهار نقطه معرفی شده و تاکید مجمع تشخیص بر انتخاب یک نقطه، شهرستان بیله‌سوار را به عنوان مرکزیت ایجاد منطقه آزاد معرفی کنیم چرا که از هر جهت این منطقه مناسب راه‌اندازی منطقه آزاد است.

وی اضافه کرد: قطعاً به تدریج مانند سایر مناطق آزاد می‌توان بر محدوده این منطقه افزود تا همه اهالی استان بتوانند از مزایای منطقه آزاد بهره‌مند شوند که امیدواریم در شهریورماه منطقه بیله‌سوار به تأیید مجمع تشخیص رسیده و برای اجرا به هیئت دولت ابلاغ شود.

نماینده مردم پارس‌آباد بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی همچنین از مجهز شدن پایانه مرزی بیله‌سوار به دستگاه اکسلی باری خبر داد و بیان کرد: در کنار تجهیز این پایانه به دستگاه اکسلی سواری، قرار است اکسلی باری نیز در گمرک بیله‌سوار نصب شود.

جهانگیرزاده از احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در بیله‌سوار خبر داد و گفت: با کمک خیرین و به ارزش ۱۰ میلیارد تومان زمین برای احداث این بیمارستان اختصاص یافته تا با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد تومان عملیات احداث این پروژه در بیله‌سوار آغاز شود.