بازنگری طرح جامع در جهاد دانشگاهی اردبیل در حال انجام است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، هاریکاان اوچی عصر شنبه در کنفرانس بین‌المللی توسعه گردشگری پایدار در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: تدوین طرح جامعه گردشگری در سال ۷۸ به صورت جامع مورد توجه قرار گرفته اما ضرورت بازنگری در این […]

بازنگری طرح جامع در جهاد دانشگاهی اردبیل در حال انجام است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، هاریکاان اوچی عصر شنبه در کنفرانس بین‌المللی توسعه گردشگری پایدار در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: تدوین طرح جامعه گردشگری در سال ۷۸ به صورت جامع مورد توجه قرار گرفته اما ضرورت بازنگری در این طرح ما را بر آن داشت تا به عنوان یک مأموریت علمی و مطالعاتی این کار را در سطح استان اردبیل با محوریت جهاد دانشگاهی انجام دهیم.
وی تصریح کرد: این سند بالا دستی می‌تواند افق توسعه گردشگری استان اردبیل را تا ۲۰ سال آینده تبیین و روشن کند تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها اعم از اساتید دانشگاهی و اتاق فکر شکل گرفته بتوان بهترین مسیر را در رسیدن به توسعه پایدار گردشگری در پیش گرفت.
رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل با قدردانی از اساتید برجسته دانشگاه‌های تهران و اردبیل در بازنگری این طرح جامع گفت: در گام اول باید شیوه بهره‌برداری از آب‌های معدنی و گرم تغییر پیدا کند تا با خروج از شکل سنتی آب‌درمانی‌ها به سمت کلینیک‌های آب‌درمانی مدرن حرکت کنیم.
اوچی توسعه گردشگری زمستانی را با توجه به وجود پیست‌های متعدد و بارش برف در طول زمستان یادآور شد و افزود: تنوع‌بخشی به فعالیت‌های گردشگری، افزایش تجهیزات و امکانات در این حوزه در کنار باز تعریف از گردشگری استان و هدایت این فعالیت‌ها از شرق به غرب به سمت شمال تا جنوب استان از رویکردها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: شایسته است شرایط بی‌نظیر استان اردبیل و ظرفیت‌های گردشگری آن از جنگل و مرتع گرفته تا کوه و دشت به عنوان یک ظرفیت عظیم مورد توجه باشد تا امکان بهره‌برداری بیشتر و ماندگاری مسافران و گردشگران در تنوع‌بخشی به این حوزه به وجود آید.
اوچی وجود پل‌های معلق متعدد، آبگرم‌ها، جاذبه‌های باستانی، ابنیه‌های تاریخی فراوان، گردشگری عشایری، بومی و سنتی و… را یادآور شد و اضافه کرد: ضروری است آموزش عمومی و تخصصی جامعه هدف در این بخش مورد اهتمام بوده و ضعف زیرساخت‌های الکترونیکی و اینترنتی رفع شود.
وی با بیان برخی چالش‌ها در این حوزه اظهار کرد: موانعی که در توسعه گردشگری وجود دارد تمرکز مراکز اقامتی در سرعین، فصلی بودن گردشگری، کاهش ماندگاری حضور مسافران و نبود آموزش برای شاغلان و فعالان این عرصه اعلام کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل توجه به جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را در بخش گردشگری یادآور شد و تصریح کرد: ما ضعف آشکار در تدارک زیرساخت‌های اقامتی داریم و بهتر است با یک مدیریت توانمند نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را در برندسازی این حوزه مورد توجه قرار دهیم.