اوج گرمای هوا در اردبیل/دمای هوا تا ۴۰ درجه افزایش می‌یابد به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، طی امروز هوای گرم در غالب مناطق استان اردبیل بوده و دمای هوا […]

اوج گرمای هوا در اردبیل/دمای هوا تا ۴۰ درجه افزایش می‌یابد

به گزارش اخبار اردبیل  , سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس پیش بینی کارشناسان هواشناسی، طی امروز هوای گرم در غالب مناطق استان اردبیل بوده و دمای هوا افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
وی دمای هوا را در مناطق شمالی استان اردبیل تا ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی کرد و افزود: در این مدت شهرستان‌های گرمی، پارس آباد، بیله سوار بیشینه دمای هوا را تجربه خواهند کرد و دما در این مناطق بین ۳۷ تا ۳۹ درجه سانتی گراد خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل گرمای هوا را در مناطق مرکزی و جنوبی نیز همراه با افزایش دما و گرمای قابل توجه عنوان کرد و گفت: مردم شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و نمین دمای هوا بین ۳۲ تا ۳۶ درجه سلسیوس را تجربه خواهند کرد.
محمدی از وزش بادهای جنوبی طی امروز در برخی مناطق استان تند خبر داد و تصریح کرد: با وزش باد و شمالی شدن جریانات جوی در استان به تدریج از عصر امروز از شدت گرمای هوا در مناطق شمالی و مرکزی کاسته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه آسمان صاف تا نیمه ابری از فردا در استان حاکم خواهد بود بیان کرد: این وضعیت جوی تا اواسط هفته آینده در سطح استان ماندگار بوده و پدیده غالب پایداری هوا گرم و گاهی وزش باد خواهد بود.
مدیر کل هواشناسی استان اردبیل به بیشینه و کمینه دمای ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته در استان اردبیل پرداخت و گفت: گرم‌ترین منطقه در استان در شهرستان مشگین شهر با ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر و خنک‌ترین منطقه نیز در شهرستان خلخال با ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.