امتحانات پایان ترم ۲۹هزار دانش‌آموز در اردبیل حضوری برگزار می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح نحوه برگزاری حضوری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: مجموع دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در اردبیل ۲۹ هزار نفر بوده که در پایه […]

امتحانات پایان ترم ۲۹هزار دانش‌آموز در اردبیل حضوری برگزار می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , احمد ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، به تشریح نحوه برگزاری حضوری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: مجموع دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در اردبیل ۲۹ هزار نفر بوده که در پایه نهم ۱۷ هزار نفر و در پایه دوازدهم ۱۲ هزار نفر با رعایت موازین بهداشتی و با حضور در حوزه‌های انتخابیه به صورت حضوری امتحان خواهند داد.
وی اضافه کرد: طبق شیوه نامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا مقرر شد امتحانات پایه نهم و دوازدهم در سراسر کشور پس از عید سعید فطر از ۲۷ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۲۴ خردادماه سال جاری با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.‌
این مسئول به جزئیات رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون‌های حضوری نیز اشاره کرد و گفت: طبق پروتکل بهداشتی اعلام شده محل برگزاری آزمون نباید با تراکم بالای شرکت کننده باشد و در کلاس‌ها تعداد دانش آموزان بسیار کم و تهویه کلاس مناسب باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برگزاری امتحانات نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، افزود: مطابق پروتکل‌های بهداشتی گفته شده فاصله صندلی‌های یک و نیم تا دو متر باشد و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در همه حوزه‌ها امتحانی مراقبان بهداشت حضور پیدا خواهند کرد تا ورود دانش آموزان را چک کرده و بعد از اطمینان کامل از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه نشستن برای امتحان را به آنها بدهند.
ناصری تصریح کرد: بعد از اتمام هر آزمون محل برگزاری و کلیه وسایلی که مورد استفاده قرار گرفته است به صورت روزانه ضدعفونی خواهد شد و در طول آزمون نیز تمامی وسایل بهداشتی و ماسک در اختیار دانش آموزان و کادر برگزاری آزمون قرار خواهد گرفت.
افزایش ۴۰ درصدی حوزه‌های امتحانی پایه نهم و دوازدهم در اردبیل
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل به افزایش ۴۰ درصدی حوزه‌های امتحانی در اردبیل اشاره کرد و گفت: در سال گذشته جهت برگزاری آزمون‌های حضوری پایه دوازدهم ۵۹ مدرسه در نظر گرفته شده بود این در حالی است که امسال این تعداد مدرسه به ۹۵ حوزه امتحانی ارتقا پیدا کرده است.
ناصری تعدد بالای حوزه‌های امتحانی را پراکندگی بالا و رعایت حداکثری فاصله‌های اجتماعی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: تمامی تمهیدات و مقدمات و شرایط لازم را فراهم کردیم تا بدون هیچ نگرانی و با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی در مدارس شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون در پایه‌های نهم نیز ۵۷۳ مدرسه است و دانش آموزان در طی ۱۰ جلسه در مدرسه حضور پیدا کرده و آزمون خواهند داد.
ناصری با اشاره به اینکه حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت کاری تمامی مدارس و حوزه‌های امتحانی قرار دارد گفت: ما این اطمینان را به خانواده‌های دانش آموزان می‌دهیم که جای نگرانی و دغدغه‌ای وجود ندارد و کلیه دانش آموزان، مدیران و معلمان با لحاظ تمامی نکات بهداشتی در محل آزمون حضور پیدا خواهند کرد.