الگوی باغداری اقتصادی در مشگین‌شهر تدوین شود به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  الگوی باغداری اقتصادی در مشگین‌شهر تدوین شود , به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: مهمترین مطالبه مردم توجه به عمران و آبادانی شهرهای مختلف است که در مشگین‌شهر […]

الگوی باغداری اقتصادی در مشگین‌شهر تدوین شود

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  الگوی باغداری اقتصادی در مشگین‌شهر تدوین شود , به گزارش هاریکا خبر، سید حامد عاملی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: مهمترین مطالبه مردم توجه به عمران و آبادانی شهرهای مختلف است که در مشگین‌شهر نیز به رغم وجود نعمات فراوان در بخش‌های مختلف ما با نقصان تولید ثروت روبه‌رو هستیم.
وی تصریح کرد: خداوند متعال تمام نعمت‌های خود را نصیب شهرستان مشگین‌شهر کرده که در حوزه گردشگری، کشاورزی، معدن، صنایع تبدیلی، باغی و… ما شاهد قابلیت‌های بی‌نظیری هستیم که با تدبیر و مدیریت شایسته می‌توان از این ظرفیت‌ها در مسیر تولید ثروت و افزایش رفاه مردم استفاده کرد.
استاندار اردبیل گفت: تلاش بر این است تا در دولت سیزدهم تصمیمات شجاعانه گرفته شده و خدمت به مردم به عنوان یک اصل در رأس کارها قرار گیرد و قطعاً در عمل باید به مردم نشان دهیم که خادم و خدمتگزار آنها هستیم.
عاملی حل مشکلات سرمایه‌گذاران را ضرورت انکارناپذیر در خروج مشگین‌شهر از شرایط موجود در مسیر پیشرفت همه‌جانبه اعلام کرد و افزود: در توزیع اعتبارات ما نیز به رعایت اصل عدالت اعتقاد داریم ولی بر این باوریم به تناسب ظرفیت و قابلیت هر منطقه باید منابع اعتباری تأمین و تزریق شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار نیست به همه شهرستان‌ها در یک حوزه مشخص اعتبار و منابع بودجه‌ای تخصیص پیدا کند بلکه به دور از نگاه سلیقه‌ای، باید به تناسب توانمندی هر شهرستان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت، معدن و… به راحتی می‌توان هدف‌گذاری مشخصی را در مسیر تولید ثروت انجام داد.
عاملی ضرورت تکمیل بزرگراه اردبیل به مشگین و اتصال آن به اهر را یادآور شد و اضافه کرد: قرار است تا فروردین سال آینده ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح شده و ۵۰ کیلومتر نیز در طول سال ۱۴۰۱ با تلاش و پیگیری‌ها به انجام برسد.
وی بیان کرد: از ۷ تقاطع محور اردبیل – مشگین‌شهر مقرر شد تا ۵ تقاطع اجرایی شده و عملیات اجرایی ۲ تقاطع نیز در سال‌های آینده به انجام برسد.
عاملی تاکید بر احداث واحدهای مسکونی را در قالب طرح جهش تولید یادآور شد و ادامه داد: در این شهرستان ۱۵ هکتار زمین تهیه و تحویل بنیاد مسکن شده تا عملیات احداث واحدهای مسکونی بعد از نهایی شدن متقاضیان انجام شود.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بخش راهداری و آسفالت راه‌های روستایی روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و همچنین توجه به طرح‌های گردشگری اقدامات خوبی آغاز شده که قطعاً با همکاری فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر پروژه‌های متعدد در این حوزه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
وی توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و تولید محصولات باغی با ارقام با ارزش افزوده را یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم الگوی باغداری اقتصادی در مشگین‌شهر ارائه شود تا سودآوری و تولید ثروت فعالان این بخش را شاهد باشیم.
عاملی به تکمیل سدها و پایاب سد سبلان و تأمین منابع آب در مشگین شمالی و جنوبی گفت: به اندازه مناسب و از طریق شبکه پایاب سد سبلان اراضی منطقه ارشق و همچنین روستاهای اطراف از آب کشاورزی بهره‌مند خواهند شد.
وی ضرورت تکمیل زیرساخت‌های ناحیه صنعتی رضی و ناحیه صنعتی شماره ۲ مشگین‌شهر و همچنین بهره‌برداری از معادن این شهرستان را با ذخایر مناسب مس و مولیبدن و توسعه صنایع فرآوری این محصولات یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در کنار طرح‌های عمرانی و زیربنایی، در بخش عمران شهری نیز طرح‌های مختلف در مشگین‌شهر به سرانجام رسیده و امکان رفاه عمومی بیشتر فراهم آید.
عاملی همچنین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پای صحبت ۱۵ سرمایه‌گذار طرح‌های تولیدی نشست و در جریان روند حمایتی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها از این طرح‌های تولیدی و صنعتی قرار گرفت.
وی تولید ثروت را نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران توصیف کرد و ادامه داد: طرح‌های خوبی در مشگین‌شهر و نواحی صنعتی رضی در حال اجراست که با به ثمر نشستن این طرح‌ها، اشتغال جوانان منطقه برطرف خواهد شد.
استاندار اردبیل خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری به ویژه در بخش آب، برق و گاز را در این شهرستان تأمین کنیم تا زمینه سهولت کار برای سرمایه‌گذاران در طرح‌های مختلف فراهم آید.