افزایش ۶۰ درصدی اهدای خون در ایام اربعین حسینی در اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , شراره دژکام در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در ایام اربعین امسال مراجعات مردم حسینی اردبیل به پایگاه‌های انتقال خون در حد وسیع و گسترده‌ای بوده به طوری که همچنان تا آخر هفته این روند ادامه خواهد […]

افزایش ۶۰ درصدی اهدای خون در ایام اربعین حسینی در اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , شراره دژکام در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در ایام اربعین امسال مراجعات مردم حسینی اردبیل به پایگاه‌های انتقال خون در حد وسیع و گسترده‌ای بوده به طوری که همچنان تا آخر هفته این روند ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در روزهای گذشته بیش از ۴۸۰ نفر از اهداکنندگان خون که در طرح نذر خون ثبت‌نام کرده بودند با مراجعه به چهار پایگاه انتقال خون در سطح استان و پایگاه‌های سیار سعی کردند تا اهدای خون را برای کمک به بیماران نیازمند انجام دهند.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: در این مدت بیش از ۴۰۰ واحد اهدای خون انجام شده و همکاران ما تلاش می‌کنند تا با انجام کارهای آزمایشگاهی و فنی نسبت به تفکیک خون و فرآورده‌های آن اقدام کرده و نیاز بیمارستان‌ها را تأمین کنند.

دژکام افزود: همچنان اجرای طرح نذر خون در ایام باقیمانده از ماه صفر ادامه خواهد داشت و سعی و تلاشمان بر این است تا در ایام مبارک پیش رو نیز بتوانیم در خدمت اهداکنندگان خون باشیم تا پاسخگوی نیاز بیماران و گروه‌های مختلف جامعه باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: چهار پایگاه انتقال خون استان در اردبیل در کنار بیمارستان فاطمی، مشگین‌شهر جوار بیمارستان ولیعصر، خلخال خیابان اشرفی اصفهانی و پارس‌آباد روبه‌رو پارک مغان آماده ارائه خدمات به اهداکنندگانی است که می‌خواهند خون خود را برای هموطنان نیازمند اهدا کنند.

دژکام اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی ما در همه مراکز روزانه در دو نوبت عملیات ضدعفونی و پاکسازی فضا را انجام می‌دهیم تا هیچ خطری متوجه همکاران و مراجعه‌کنندگان نشود.

وی بیان کرد: ما به هموطنان این اطمینان را می‌دهیم که در کمال صحت و سلامت با مراجعه به پایگاه‌ها می‌توانند اهدای خون کرده و نگران انتشار ویروس نباشند چرا که به هیچ وجه ویروس کرونا از طریق خون و یا فرآورده‌های آن منتقل نمی‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل ادامه داد: تلاش خواهیم کرد تا در نیمه دوم امسال نیز با بهترین شرایط و رعایت استانداردها در خدمت هموطنان باشیم که قطعاً در کنار پایگاه‌های ثابت، همکاران ما به شکل سیار نیز در خدمت هموطنان خواهند بود.