افزایش تسهیلات صندوق‌ پژوهانه به یک میلیارد ریال به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل افزایش تسهیلات صندوق‌ پژوهانه به یک میلیارد ریال به گزارش خبرنگار هاریکا، هاریکاان اوچی اردبیلی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: امسال ۱۰ واحد فناور مستقر در جهاد دانشگاهی اردبیل […]

افزایش تسهیلات صندوق‌ پژوهانه به یک میلیارد ریال

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل افزایش تسهیلات صندوق‌ پژوهانه به یک میلیارد ریال به گزارش خبرنگار هاریکا، هاریکاان اوچی اردبیلی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: امسال ۱۰ واحد فناور مستقر در جهاد دانشگاهی اردبیل برای دریافت وام‌های کم بهره به بانک‌ها معرفی شدند و سال آینده نیز برنامه‌های حمایتی از این واحدها ادامه می‌یابد.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا میزان تسهیلات بانکی را به ۲۰۰ میلیون ریال و مساعدت در اخذ تسهیلات از صندوق‌های پژوهانه را به یک میلیارد ریال افزایش دهیم.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان به دلیل توسعه مناسب زیرساختی در جایگاه مناسبی قرار گرفته و حمایت‌های مطلوبی از واحدهای مستقر می‌کند.
اوچی اردبیلی به کسب عنوان فناور برتر استان، معرفی مخترع برتر استان و پذیرش مقالات فناوران در مجامع علمی اشاره کرد و افزود: به رغم فعالیت مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در واحد اردبیل، مطابق با نیاز واحدهای مستقر ۵ کارگاه آموزشی و ۵ رویداد در مرکز رشد برگزار و واحدهای دارای نمونه محصول نیز در ۳ نمایشگاه ملی و استانی شرکت کردند.
وی همچنین درباره واحد صنعتی فعال در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل خاطرنشان کرد: در این مجموعه امکان راه‌اندازی خط تولید اسانس و عصاره وجود دارد و در صورت اخذ حمایت‌های ملی و استانی می‌تواند در تکمیل زنجیره حوزه گیاهان دارویی مؤثر واقع شود.
اوچی اردبیلی با اشاره به تفاهمنامه‌های منعقد شده در این زمینه، اضافه کرد: در قالب این تفاهمنامه‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان استان، برنامه‌های مشترک با پارک علم و فناوری اجرا و اکوسیستم فناوری استان تکمیل خواهد شد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این جلسه بیان کرد: جهاد دانشگاهی با توسعه چشمگیر فعالیت‌ها در حوزه‌های مختلف استان نقش‌آفرینی کرده است.
عزیز حبیبی با اشاره به توسعه قابل توجه جهاد دانشگاهی اردبیل در سال‌های اخیر اظهار کرد: این واحد می‌تواند در حوزه کارآفرینی و فناوری یاریگر سایر دستگاه‌ها باشد.
وی با اشاره به نحوه جذب واحدهای فناور پیشنهاد کرد: در ارزیابی ایده‌ها از ترکیب داوران با تخصص‌های مختلف استفاده شده و برآیند نظرات آنها ملاک عمل نهایی تلقی شود، و اینکه برای ارزیابی واحدهای متقاضی استاندارد مناسبی تدوین شود. امیدوارم خبر افزایش تسهیلات صندوق‌ پژوهانه به یک میلیارد ریال براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-17 18:53:07