اعضای بدن دختربچه ۶ ساله اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، زنده‌یاد سوگند وظیفه به دنبال سردرد در بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود ولی بعد از اقدامات اولیه درمانی و به تشخیص پزشک معالج جهت ادامه درمان به بیمارستان فیروزگر تهران اعزام شده و با […]

اعضای بدن دختربچه ۶ ساله اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، زنده‌یاد سوگند وظیفه به دنبال سردرد در بیمارستان فاطمی اردبیل بستری شده بود ولی بعد از اقدامات اولیه درمانی و به تشخیص پزشک معالج جهت ادامه درمان به بیمارستان فیروزگر تهران اعزام شده و با تشخیص خونریزی مغزی و بروز تشنج و افت هوشیاری، دچار علائم مرگ مغزی شد.

با بروز علائم مرگ مغزی و پس از تشخیص و تأیید متخصصان واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی و با رضایت خانواده، اعضای این کودک خردسال در بیمارستان سینای تهران اهدا شد و با هدیه اعضای سالم، به چندین بیمار منتظر در لیست پیوند، زندگی دوباره بخشید.

مرحوم وظیفه سومین ایثارگری به شمار می‌رود که در سال جاری در استان اردبیل اعضای بدنش پس از مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شده است.

طبق آمار برآورد شده جایگاه کشوری استان اردبیل در اقدام حسنه اهدای عضو در سال‌های اخیر نسبت به سایر استان‌ها بسیار خوب و این استان همواره حائز رتبه‌های عالی بوده است.