اعتبارات هزینه‌ای اردبیل ۶۶ درصد رشد یافته است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، داوود شایقی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد توسعه منابع در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل بالاترین نرخ افزایش اعتبارات هزینه‌ای را در سال ۱۴۰۰ نصیب خود کرده و از این جهت در جایگاه ممتاز کشوری قرار گرفته است. […]

اعتبارات هزینه‌ای اردبیل ۶۶ درصد رشد یافته است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، داوود شایقی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد توسعه منابع در اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل بالاترین نرخ افزایش اعتبارات هزینه‌ای را در سال ۱۴۰۰ نصیب خود کرده و از این جهت در جایگاه ممتاز کشوری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: هر چند از لحاظ توزیع منابع سال ۱۴۰۰ از مردادماه مبادله موافقت‌نامه انجام می‌شود اما شرایط مناسبی را امسال در تخصیص بودجه به پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد هستیم و امیدواریم با جذب کامل اعتبارات سال ۹۹ تا پایان تیرماه وضعیت مناسبی را در جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ برای استان و همچنین ردیف‌های ملی شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به نتایج طرح‌های اجرایی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال ۹۹ تعداد ۲۶ پروژه توسعه‌ای بخش کشاورزی با حجم اشتغال ۱ هزار و ۳۸۲ نفر انجام شد که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی را در اجرای این طرح‌ها شاهد بودیم.

شایقی به اجرای پنج پروژه پایاب سدها با حجم اعتبار صرف شده ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اشاره کرد و افزود: اشتغال ایجاد شده از قبل طرح‌های توسعه پایاب سدها ۶۰ هزار نفر می‌باشد.

وی به طرح‌های توسعه صنعتی نیز در استان اشاره کرد و ادامه داد: در بخش صنعت نیز در مجموع ۲۰ پروژه در قالب جهش تولید عملیاتی و اجرایی شد که حجم اشتغال ایجاد شده در این بخش بیش از هشت هزار و ۳۶۵ نفر بوده است.

شایقی به طرح‌های توسعه گردشگری با ۳۶ پروژه اجرا شده اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز حجم اشتغال ایجاد شده ۷۱۰ نفر بوده و مجموع اعتبار هزینه شده نیز بالغ بر ۹ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال بوده است.

وی به پروژه‌های مهم و پیشران استان نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه ۱۷۱ پروژه مهم و پیشران در دستور کار دستگاه‌های مختلف اجرایی قرار گرفت که در مجموع حجم اشتغال ایجاد شده در این بخش نیز ۱۰۰ نفر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به اجرای ۱۱ پروژه توسعه دولت الکترونیک و ۱۳ پروژه حوزه حمل و نقل و یک پروژه توسعه مراکز خرد در سطح استان در سال ۹۹ اشاره کرد و ادامه داد: تلاش می‌شود تا در سال جاری که به عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده، توان این واحدهای صنعتی، گردشگری و کشاورزی را در ارتقا توانمندی اقتصادی استان و ایجاد کارآفرینی بیش از گذشته افزایش دهیم.