اظهارات رئیس اداره مسلمانان قفقاز به موقع بود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به مشکلات مردم خوزستان اظهار کرد:ماجرای خوزستان در عین اینکه کاشف از قصور مسئولین بود اما کاشف از امور دیگر هم شد که یکی […]

اظهارات رئیس اداره مسلمانان قفقاز به موقع بود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با اشاره به مشکلات مردم خوزستان اظهار کرد:ماجرای خوزستان در عین اینکه کاشف از قصور مسئولین بود اما کاشف از امور دیگر هم شد که یکی از آنها کشف از عمق کینه و فرصت طلبی دشمنان این خاک و دشمنان ایران و در رأس آنها حمایت وزارت خارجه آمریکا از اغتشاش و آشوب بود.
وی ادامه داد: اروپایی‌ها نیز که مترصد چنین فرصتی هستند فوراً وارد میدان شدند که «ایها العالم! در ایران حقوق انسان‌ها ضایع شد».
امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اگر در ایران، کوچک‌ترین تظاهراتی صورت بگیرد اروپایی‌ها فوراً بیانیه می‌دهند و دخالت می‌کنند، اظهار کرد: اما بدترین خشونت در آمریکا صورت گرفت حتی ارتش را به خیابان‌ها آوردند، کنگره تسخیر شد ولی اروپا یک کلمه حرف نزد.
دنیا با معیار مزدوج و دوگانه مدیریت می‌شود
آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: تحریم و بلوکه شدن ثروت ایران در خارج از کشور، قطعاً بخشی از عوامل مؤثر در مشکلات ناشی از کمبود آب است اما حالا همان تحریم کننده ها برای خوزستانی‌ها اشک تمساح می‌ریزند.
وی یادآور شد: در انفجار اهواز در سالگرد دفاع مقدس، ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند بعداً معلوم شد همه آنها از طرف اسرائیل و منافقین مأموریت داشته و آموزش دیده بودند، حالا همان قاتلین عرب‌ها برای عرب خوزستانی اشک تمساح می‌ریزند.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: در جنگ هشت ساله ما، ماشین جنگی صدام را آمریکا، اروپا و آل سعود فعال کرده بودند، بیش از ۴٠٠ شرکت اروپایی مواد شیمیایی مورد نیاز صدام را تأمین می‌کردند و عربستان میلیاردها دلار در اختیار صدام گذاشت تا عرب خوزستان را هر روز بمباران کند.
امام جمعه اردبیل افزود: آن زمان بهترین جوانان خوزستانی به دست آنها به شهادت رسیدند و حالا همان قاتلین برای خوزستان اشک تمساح می‌ریزند در حالی که صدام آن زمان با دلارهای عربستان، خرمشهر و آبادان را به ویرانه تبدیل کرد و حالا تلویزیون عربستان هر روز برای خوزستانی‌ها روضه می‌خواند و اشک می‌ریزد.
وی با بیان اینکه همین کشورها برای تجزیه ایران، لحظه شماری می‌کنند، با حرارت و هیجان کامل از عرب خوزستان حمایت می‌کنند.
آیت الله عاملی ادامه داد: یک شبکه تلویزیونی آنها که از لس آنجلس پخش می‌شود، چند سال پیش می‌گفت برای محرم و کربلا پول خرج نکنید، حسین، عرب است و عرب‌ها در طول تاریخ به ما ظلم کردند، آنها خیال می‌کنند حافظه ملت ما فراموشکار است. زمانی اجداد اینها با سردمداری سه نفر – که بعداً معلوم شد هر سه یهودی هستند – با داعیه ناسیونالیستی و با فحش و اهانت به عرب‌ها، یکی از عوامل فروپاشی امپراطوری عثمانی شدند و زمینه پیدایش اسرائیل را درست کردند، اسرائیلی که بیش از ۷۰ سال است عرب‌ها را قتل عام می‌کند و حالا در حد پرستش برای عرب خوزستان، فدایت شوم می‌خوانند.
وی با بیان اینکه دشمن هیچ وقت نمی‌گوید که من دشمن هستم! همیشه با «فدایت شوم» و «قربانت گردم» دایه هاریکابان‌تر از مادر می‌شود و وقتی به مقصد رسید، صورت وحشتناک خود را باز می‌کند. این حوادث نشان می‌دهد که دشمن فوق العاده سرمایه گذاری کرده و به خون ایران و ایرانی تشنه است و اینها اگر دستشان به ایران و ایرانی برسد، معلوم است چه جنایت‌های هولناکی مرتکب می‌شوند.
خطیب نماز جمعه اردبیل با طرح سوالی گفت: برای ما سوال است کسانی که با پرچم بیگانه سایت‌های خود را منقّش کرده اند و با صراحت می‌گویند ما ایرانی نیستیم، چه حقی دارند که درباره اقوام ایران حرف بزنند؟
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: ما از دولت فعلی کشور گلایه مندیم که در طول این هشت سال بارها و بارها سوژه‌های بزرگی دست دشمنان غدار ما داد و با آماده کردن زمینه شماتت، غرور ملت ما را شکست و ما از هرچه بگذریم، از این نخواهیم گذشت.
آیت الله عاملی افزود: عربستان، کویت و قطر تصمیم گرفته اند طرح خاورمیانه سبز را با کاشتن ۴ میلیارد نهال اجرا کنند، آب آنها جز از دریا تأمین نمی‌شود. آب را تصفیه کرده سپس در درخت کاری مصرف می‌کنند.
وی با بیان اینکه چطور می‌شود که آنها با آب دریا و شیرین کردن آن می‌توانند آب ۴ میلیارد نهال را تأمین کنند، ادامه داد: اما ما نمی‌توانیم از همان طریق آب شرب عده محدود را تأمین کنیم؟ البته دولت برای انتقال آب از خلیج فارس به شهرها و استان‌های مرکزی ایران ۱۲۵ هزار میلیارد تومان هزینه گذاشته است این بسیار جای تحسین است اما جای سوال است که خوزستان در بیخ دریا چرا در اولویت قرار نگرفته است؟
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود گفت: به دشمنان این ملت هم که در حادثه خوزستان به وجد آمدند و بوی شیرینی به مشامشان خورد و الان با نافرمانی ملت ما در برابر دستورات آنها در حال غیظ هستند می‌گوئیم از غیظ، انگشتان خود را گاز بگیرید! که این فرمایش خداوند در قرآن کریم است.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها عنوان کرد: اخیراً الله شکور پاشازاده رئیس اداره مسلمانان قفقاز در یک اقدام بسیار شایسته در خصوص تأثیر فتوای رهبر معظم انقلاب در آزادی قره باغ سنگ تمام گذاشت و فرمود «فتوای حضرت آیت الله خامنه ای نوید بخش پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ و بازپس گیری اراضی اشغالی شد و جمهوری آذربایجان را به پیروزی رساند» ما از جناب شیخ قلبا تشکر می‌کنیم، من تشکر خودم و اهالی استان را به ایشان ابلاغ می‌کنم و هزاران بار ایشان را تحسین می‌کنم.
وی گفت: ایشان بعد از این فتوی، مورد هجمه شدید عده‌ای در آذربایجان و ترکیه قرار گرفت، کسانی که اعتراض کردند، از ماهیت مرجع، فتوای مجتهد و رهبر و هویت شیعه بی خبر هستند. با فتوای مجتهد جامع الشرائط، مخصوصاً با فتوای رهبری تکلیف بسیار سنگینی بر عهده مقلّدین می‌آید و از طرفی مقلّد از جهت رسیدن به مقام شهادت اطمینان خاطر پیدا می‌کند، با همین ۲ خصوصیت می‌گوئیم هیچ عنصری، قدرت فتوای مجتهد را ندارد.
آیت الله عاملی افزود: با همین فتوی بود که ما در هشت سال دفاع مقدس در برابر ده‌ها کشور از جمله آمریکا، شوروی سابق و مرتجعین عرب ایستادیم و آنها نتوانستند وجبی از خاک کشور ما را تصرّف کنند. ما فرمایش شیخ را مطلبی بسیار حساب شده می‌دانیم و می‌گوئیم قطعاً ده‌ها تانک، هواپیما و پهپاد جای فتوای رهبری را نمی‌دهد. اگر کسی استبعاد دارد، در ماهیت شیعه، تقلید و جایگاه امامت و اعتقادات ملت آذربایجان تأمل کند و بدون آگاهی حرف نزند.
امام جمعه اردبیل با به موقع دانستن اظهارات پاشازاده اظهار کرد: از اولین روز جنگ قره باغ عده‌ای که در صدد تخریب روابط ۲ کشور هستند، همه جا را پر کردند که ایران به ارمنستان سلاح می‌فرستد، این روزها دروغ و افترا علیه ایران در مطبوعات آذربایجان و شبکه‌های اجتماعی به اوج رسیده بود. در حالی که رئیس جمهوری آذربایجان با صراحت گفت که هیچ سلاحی از ایران به ارمنستان نرفته است. آیا شما «ملتچی» های افراطی بیشتر می‌دانید یا رئیس جمهوری یک کشور؟
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما دقیقاً اطلاع داریم که اینها در آذربایجان و ترکیه از کدام طیف هستند و از کجا مأموریت می‌گیرند، افزود: ما از ملت بزرگ آذربایجان می‌خواهیم در برابر نص صریح ریاست جمهوری و شیخ الاسلام پاشازاده به حرف دیگران که بدخواه رابطه دو ملت و ۲ کشور هستند گوش ندهند.
وی در پایان خطاب به مخالفین دوستی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: سابقه ایران در جنگ اول قره باغ و حضور همه جانبه ایران در جنگ دوم قره باغ مثل آفتاب، افتراءات شما را به محاق می‌برد و قطعاً زحمت بی جا می‌کشید و فقط خودتان را به زحمت می‌اندازید.