استقبال تحصیل‌کرده‌ها از انتخابات شوراهای روستا به گزارش اخبار اردبیل  , بهروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در مقایسه با دوره گذشته ما با افزایش ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در استان اردبیل روبه‌رو هستیم که این وضعیت نشان‌دهنده شرایط مناسب رقابت در عرصه انتخابات پارلمان‌های محلی […]

استقبال تحصیل‌کرده‌ها از انتخابات شوراهای روستا

به گزارش اخبار اردبیل  , بهروز ندائی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: در مقایسه با دوره گذشته ما با افزایش ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در استان اردبیل روبه‌رو هستیم که این وضعیت نشان‌دهنده شرایط مناسب رقابت در عرصه انتخابات پارلمان‌های محلی است.

وی تصریح کرد: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری بیش از پنج هزار و ۸۵۰ نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده و خود را برای رقابت در موعد تبلیغات و همچنین حضور در جایگاه شوراها آماده کردند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: به نسبت دوره گذشته تعداد ثبت‌نامی‌ها ۱۸۵ نفر بیشتر بوده که در مهلت شش روزه ثبت‌نام افراد تحصیل‌کرده و علاقمند موفق شدند با بارگذاری اطلاعات ثبت‌نام خود را انجام دهند.

ندائی افزود: بیشترین ثبت‌نامی‌ها در مناطق روستایی اردبیل، پارس‌آباد و مشگین شهر بوده که در عمده روستاها ثبت‌نام داوطلبان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند در دوره قبل در ۵۶ روستا هیچ فردی برای انتخابات شوراها ثبت‌نام نکرده بودند اما تعداد این روستاها در این دوره کاهش یافته و تنها در ۱۵ روستا داوطلبی برای رقابت در انتخابات شوراها را شاهد نبودیم.

ندائی اضافه کرد: اغلب این روستاهای فاقد داوطلب شوراها خالی از سکنه بوده ولی در سایر روستاها حتی افراد تحصیل‌کرده با مدارک بسیار بالا مراحل ثبت اطلاعات و مدارک خود را انجام دادند.

وی بیان کرد: از مجموع پنج هزار و ۸۵۰ نفر ثبت‌نام شده برای انتخابات شوراهای روستا و تیره‌های عشایری در استان اردبیل، ۱۴۲ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

ندائی به مشارکت خوب بانوان در عمران و آبادانی روستاها و احساس مسئولیت برای حضور فعال در این بخش اشاره کرد و ادامه داد: مدرک تحصیلی ثبت‌نام‌کنندگان نشان می‌دهد که افراد تحصیل‌کرده و آگاه به مسائل در این دوره از انتخابات مشارکت کرده و سعی می‌کنند تا مسئولیت و مأموریت آبادانی روستاها را به خوبی و با تکیه بر تحصیلات و تجارب خود بر عهده بگیرند.

وی اظهار کرد: از لحاظ مدرک تحصیلی دو کاندیدا با مدرک دکترا، ۱۰۹ کاندیدا با مدرک فوق لیسانس و ۴۵۶ کاندیدا نیز با مدرک لیسانس در انتخابات شوراهای روستا حضور پیدا کردند در حالی که پیش از این عمده ثبت‌نامی‌ها با مدرک دیپلم و نهایت فوق دیپلم بوده است.

ندائی به تبلیغات زودهنگام برخی از کاندیداها نیز اشاره کرد و گفت: به هیچ وجه تبلیغات زودهنگام از سوی کاندیداهای شوراهای روستا و شهر قابل قبول نبوده و برخورد جدی و قانونی با متخلفان در دستور کار است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل تصریح کرد: یکی از عواملی که بر شیوع کرونا تأثیر گذاشته برگزاری مجالس و محافل انتخاباتی در شهرها و روستاها بوده که قطعاً سعی خواهیم کرد جلوی این دورهمی‌ها و گردهمایی‌های انتخاباتی را گرفته و در موعد مقرر نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه تبلیغات به شکل مفید و سازنده را برای کاندیداها مهیا کنیم.