استان اردبیل دروازه بزرگ صادرات به کشورهای همسایه خواهد بود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، سعید جلیلی که در که در برنامه تبلیغاتی استانی انتخابات در شبکه سبلان اردبیل سخن می‌گفت با بیان اینکه استان اردبیل همواره مهد عشق و ارادت به آستان اهل بیت و به خصوص سالار شهیدان بوده […]

استان اردبیل دروازه بزرگ صادرات به کشورهای همسایه خواهد بود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، سعید جلیلی که در که در برنامه تبلیغاتی استانی انتخابات در شبکه سبلان اردبیل سخن می‌گفت با بیان اینکه استان اردبیل همواره مهد عشق و ارادت به آستان اهل بیت و به خصوص سالار شهیدان بوده است اظهار کرد: این استان مفاخر بزرگی همچون مقدس اردبیلی، آیت الله مشگینی، موسوی اردبیلی و استاد مؤذن زاده اردبیل را تربیت کرده است که برای همیشه در تاریخ ماندگار کشورمان درخشیده اند.
وی جوانان توانمند و انقلابی این استان را مظهر غرور و افتخار ملی دانست و افزود: این جوانان با قابلیت‌های خود همواره در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورده اند.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور با اشاره به اینکه در مبحث انتخاب ۲ نگاه کلی وجود دارد گفت: نگاه اول نگاهی است که فردی را انتخاب کنیم تا فقط به اداره امورات کشور بپردازد و نگاه دوم نگاهی است که با آن بتوان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور، زندگی و معیشت مردم را متحول کرد.
سعید جلیلی ایران را منشأ خدادادی نعمات و ظرفیت‌های مختلف اعلام کرد و افزود: رئیس جمهوری توانمند است که از تمام این قابلیت‌ها در جهت جهش کشور و شکوفایی زندگی مردم استفاده کند.
وی به جلسات متعدد خود با نخبگان و دانشگاهیان سراسر کشور در جهت شناسایی مشکلات هر منطقه اشاره کرد و گفت: ۴ سال آینده، سال شکوفایی و جهش کشور با برنامه‌های اصولی و ارزیابی شده در تمامی جهات صنعتی، کشاورزی، و… خواهد بود.
پیشرفت و جهش کشور در زندگی مردم به وضوح دیده خواهد شد
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور تصریح کرد: این پیشرفت و جهش باید از سفره مردم آغاز شود و به تدریج وارد بازار، شهرک‌های صنعتی و کشاورزی شود تا شاهد تحول و ارز آوری در تمامی زمینه‌ها در کشور باشیم.
سعید جلیلی با تاکید بر اینکه در ۴ سال آینده مردم باید سایه دولت باشند گفت: مردم باید به تمام عملکرد و فعالیت‌های دولت نظارت داشته باشند و در صورت بروز هر گونه اشتباه خود وارد عمل شده و دولت را از تصمیم باز دارند.
وی لازمه کار واقعی در کشور را عمل دانست و گفت: با انجام کارها و صحبت‌های نمایشی نمی‌توان مردم فهمیده و آگاه ایران را به سمت و سوی اهداف خود کشاند بلکه باید حرفی زد تا در عمل هم معنا داشته باشد.
به توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در استان اردبیل توجه ویژه خواهد شد
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور با بیان اینکه خصوصی سازی در کشت و صنعت و مغان در گذشته به خوبی صورت نگرفته است گفت: اینکه ما زمین‌های حاصل خیز و بسیار ارزشمند کشاورزی را بدون آگاهی و برنامه در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم اشتباه است چرا که وجب به وجب این استان مستعد خودکفایی در کشاورزی است.
وی بیان کرد: نگاهی که در خصوصی سازی باید در نظر گرفته شود نگاه توسعه صادرات و ایجاد اشتغال پایدار باشد و دولت باید بعد از واگذاری به بخش خصوصی بر انجام این کار نظارت ویژه داشته باشد.
سعید جلیلی بر توسعه و جهش روستاها در کنار شهرها نیز تاکید کرد و افزود: جهش در روستاها باید با ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک آغاز شود و به تدریج به احداث کارخانه‌های بزرگ صنایع تبدیلی برسد.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری کشور از خام فروشی و عدم استفاده درست از محصولات کشاورزی ارزشمند و پر بازده در استان اردبیل انتقاد کرد و افزود: این استان باید به دروازه مهم صادرات کشور در زمینه کشاورزی و صنعت تبدیل شود چرا که موقعیت بسیار مناسبی برای ایجاد تبادلات با کشورهای همسایه همچون آذربایجان، ترکیه و.. را دارد.