استان‌ها در تب‌وتاب تبلیغات/ فعالیت ستادهای انتخاباتی جدی‌تر شد به گزارش اخبار اردبیل  , خبرگزاری هاریکا، گروه استان‌ها- اسمامحمودی: ۱۶ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باقی‌مانده است و هرروز که می‌گذرد شور انتخابات در جامعه بیشتر می‌شود، هرچند شیوع کرونا بر ارتباطات چهره به چهره اثر گذاشته است اما […]

استان‌ها در تب‌وتاب تبلیغات/ فعالیت ستادهای انتخاباتی جدی‌تر شد

به گزارش اخبار اردبیل  , خبرگزاری هاریکا، گروه استان‌ها- اسمامحمودی: ۱۶ روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا باقی‌مانده است و هرروز که می‌گذرد شور انتخابات در جامعه بیشتر می‌شود، هرچند شیوع کرونا بر ارتباطات چهره به چهره اثر گذاشته است اما مردم با استفاده از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این خلأ را جبران کرده‌اند.
فضای مجازی این روزها به بستری مناسب برای تبادل افکار و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی تبدیل‌شده و هر رأی‌دهنده سعی می‌کند بیش از گذشته در جریان برنامه‌های داوطلبان قرار گیرد.
برگزاری ویژه‌برنامه‌های صداوسیما نیز فرصتی مغتنم برای مردم است که با دیدگاه‌ها و اندیشه‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بیشتر آشنا شوند اما در بحث انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز داوطلبان در حال برنامه‌ریزی برای تبلیغات در مهلت قانونی هستند هرچند می‌توان فعالیت‌های آنان را در فضای مجازی نیز بیشتر از گذشته رصد کرد.
از سوی دیگر مسئولان نیز سعی دارند با بیشتر کردن حوزه‌های اخذ رأی، استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و آسان کردن و تسریع فرایند رأی‌گیری به لحاظ شرایط اپیدمی کرونا شرایط را بیش‌ازپیش برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی مهیا کنند.
حالا لشکر سلیمانی خود را آماده می‌کند که یک‌بار دیگر ولایتمداری خود را به رخ جانیان بکشد.
داغ‌ترین خبر امروز در مورد زمان برگزاری نخستین مناظره‌های انتخاباتی است، طبق مصوبه کمیسیون تبلیغات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری زمان برگزاری مناظره‌ها تغییر کرد و این مناظره‌ها شنبه ۱۵ خرداد، سه‌شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد برگزار می‌شود.

آخرین اظهارات داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری
سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «بدون تعارف» شبکه دو سیما، در پاسخ به این سوال که چگونه به جمع‌بندی برای حضور در انتخابات رسیده‌اید؟،گفت: سه نکته اساسی ورود من به این عرصه داشت. نکته اول دعوت مردم بود. اقشار مختلف برای حضور من دعوت بسیار کردند و عدم اجابت این دعوت برای من بسیار سخت بود.
سعید جلیلی در گفتگو با شبکه جهانی جام جم، اظهار داشت: با ایرانیان خارج از کشور آشنا هستم و در سال‌های مختلف مسئولیت در وزارت امور خارجه، یکی از برنامه‌های ثابتم دیدار با هموطنان مان در کشورهای مختلف بود.
علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگویی با شبکه خبر صدا و سیما گفت: در دوره دفاع مقدس بنده ۶۲ ماه با سن کم و از ۱۵ سالگی شرکت کردم و ۶۲ ماه در جبهه بودم و فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مختلفی هم داشتم.
محسن هاریکاعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهور در برنامه «با دوربین» که عصر امروز از شبکه اول سیما پخش شد به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود پرداخت و گفت: من فردی هستم که مسائل و مشکلات جامعه را به خوبی لمس کرده‌ام. فردی از جنس خودشان هستم.
محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «شمارش معکوس» رادیو ایران به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در انتخابات پرداخت و گفت: مشکل اصلی اقتصاد ایران عدم فهم اقتصادی است و هیچگاه مشاوران اقتصادی دولت مردان نتوانستند مسائل اقتصادی را بفهمند و راه‌حل‌های بومی اقتصاد را ارائه کنند، اقتصادی یعنی اینکه دانش اقتصادی وجود داشته باشد و مسائل ایران را بفهمد و از سوی دیگر با خلاقیت و نوآوری راه حل برای حل مشکلات داشته باشد. متأسفانه دولتمردان ما فهم درستی از مسائل اقتصادی نداشتند.
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پس از ضبط برنامه تبلیغاتی، توجه به نسل جوان را در اولویت رسیدگی به مسائل کشور برشمرد و گفت: مهم‌ترین مسائل کشور درباره جوانان است. وقتی از اشتغال صحبت می‌کنیم، اشتغال جوانان مد نظر است یا اگر از ازدواج، طلاق و مسکن صحبت می‌کنیم نگرانی در مورد نسل جوان است.
عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ناهماهنگی تیم اقتصادی در تمام دوره‌های قبلی ریاست جمهوری، پاشنه‌ی آشیل اقتصاد کشور بوده است.
در زیر آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم
آذربایجان شرقی؛ سعید محمد در تبریز مردم را به حضور پر شور در انتخابات دعوت کرد
سعید محمد خواستار برنامه ریزی دولت آینده برای بهبود وضعیت معیشتی مردم شد و گفت: این انتخابات برای مردم است و کسی نمی‌تواند به مردم تحمیل کند که چگونه فکر کنند، مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی نظام باید خود به بلوغ فکری برسند.

سعید محمد گفت: الان فرصت این بود که بنده که عدم احراز شده‌ام کنار بنشینم در حالی که این‌طور نیست بلکه هر ۷ نفر تأیید شده مورد احترام هستند اما باید سراغ کسی برویم که بیشترین تطابق با شاخص‌های مطرح شده توسط رهبری را داشته و رأی آوری خوبی هم داشته باشد و مشارکت حداکثری به خوبی شکل بگیرد.
محمد سپس گفت: اگر مشارکت پایین باشد، دولتی که در آینده می‌آید نه وجاهت داخلی دارد نه وجاهت بین المللی لذا برای مسیر پیشرفت، آبادانی و امنیت نیاز به حضور همگانی داریم.
اصفهان؛ تبلیغات داوطلبان شورای شهر و روستا رنگ و بوی جدیت گرفت
هرچه به ایام ۲۸ خرداد نزدیک‌تر می‌شویم شور و حال انتخاباتی بیشتری فضای کشور از جمله استان اصفهان را فرا می‌گیرد، حال و هوایی که در شرایط کرونایی این روزهای کشور بیشتر مجازی است و همین امر حساسیت دقت مردم در باور و توجه به تبلیغات و لزوم دقت مدیران کشوری و مسئولان ستادها در ساماندهی این فضا را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

تبلیغات برای داوطلبان در فضای مجازی، جمع‌های کوچک دوستانه و همکاران، گرچه بیشتر به سمت‌وسوی انتخابات ریاست جمهوری تمایل دارد اما داوطلبان شورای و شهر و روستا نیز بیکار ننشسته‌اند و با حضور در مساجد و در میان مردم سعی در اقناع مردم به رأی دادن و اثبات اصلح بودن خود را دارند؛ گرچه تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد بودن در یک گروه انتخاباتی بیشتر از حرکات انفرادی شانس پیروزی دارد.
تبلیغات داوطلبان شورای شهر و روستا در روزهای اخیر کمی جدی تر شده است و اغلب با یک عکس کلیشه‌ای از انگشت جوهری داوطلب دنبال می‌شود که البته با هدف و شعار دعوت به حضور پرشور در انتخابات تزئین شده است.
امروز قرارگاه انتخاباتی گام دوم، لیست ۴۲ نفره نامزدهای منتخب خود در شورای اسلامی شهر را منتشر کرد؛ بنا بر اعلام این قرارگاه با آغاز مرحله دوم گزینش‌های تخصصی و بررسی‌های دقیق‌تر و استفاده از نظرات کارشناسی سایر قرارگاه‌ها و مجموعه‌های انتخاباتی، این تعداد به ۱۳ نفر تقلیل یافته و لیست نهایی قرارگاه، به زودی منتشر خواهد شد؛ البته افراد حاضر در لیست نهایی این قرارگاه هیچ منعی برای حضور در سایر لیست‌ها نداشته و امکان تبلیغ و معرفی توسط سایر نهادهای سیاسی و مردمی را دارند. متن کامل گزارش را اینجا مطالعه کنید.
اردبیل؛ شعبه‌های اخذ رأی در اردبیل ۱۰ درصد افزایش یافت
رئیس ستاد انتخابات اردبیل از آمادگی این استان برای برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: در کنار افزایش ۱۰ درصدی شعبات نسبت به انتخابات قبل، ما سعی کردیم تا شعبات سیار را نیز تقویت کنیم به گونه‌ای که با مراجعه شعبات سیار به بیمارستان‌ها و محل قرنطینه بیماران کرونایی امکان مشارکت این افراد نیز فراهم می‌آید.
بهروز ندائی رعایت اصل بی‌طرفی را از سوی برگزارکنندگان انتخابات یادآور شد و خاطر نشان کرد: ما رأی مردم را امانت می‌دانیم و هر کس نگاه چپ به این امانت مردم داشته باشد، قطعاً از سمت خود عزل شده و برکنار می‌شود. متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.
معاون عملیات کل بسیج مستضعفین هم به هاریکا گفت: با حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی در ۲۸ خرداد ماه رکورد انتخابات گذشته در کشور شکسته می‌شود.
بوشهر؛ راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی
رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر هم گفت: شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان بوشهر راه‌اندازی شد.
عباس جمشیدی فرماندار بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا از ثبت‌نام ۱۹۲ نفر برای حضور در انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی و عشایری شهرستان بوشهر خبر داد و بیان کرد: ۲۶۴ نفر در حوزه شهری این شهرستان ثبت نام کردند.

جمشیدی از افزایش تعداد شعب اخذ رأی در این شهرستان نسبت به دوره قبل خبر داد و گفت: ۱۴۵ شعبه رأی گیری در شهرستان بوشهر پیش بینی شده که ۲۱ شعبه روستایی و مابقی شهری است.
تهران؛ قانونمداری سرلوحه کار مجریان انتخابات
شکراله حسن بیگی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در نشست با فرمانداران شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا، پاکدشت، دماوند و فیروزکوه اظهار داشت: همه ما دارای تفکرات سیاسی هستیم اما نباید این تفکرات را در روند برگزاری انتخابات دخیل کنیم که بحمدالله در استان تهران این موضوع مشهود بوده و ما تأکید داریم این بی‌طرفی و قانونمندی همواره نمود داشته باشد.
وی بیان داشت: از وظایف مجریان انتخابات به عنوان دلسوزان نظام این است که باید حافظ و پاسدار اندیشه امام راحل و خون شهدای گرانقدر باشند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.
چهارمحال و بختیاری؛ ۷۰۰ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات

ملک‌محمد قربانپور مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار هاریکا با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رأی دادن در انتخابات هستند، اظهار داشت: یک هزار و ۱۶۴ شعبه اخذ رأی برای انتخابات در چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.
خراسان جنوبی؛ مشارکت حداکثری رمز موفقیت کشور
حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پشتوانه قوی برای ریاست جمهوری است و رئیس جمهور با رأی مردم و مشارکت حداکثری با نفوذ کلام بیشتری ظاهر می‌شود.
خزاعی با تأکید بر اینکه مردم باید با انتخاب خود، یک انتخاب اصلح داشته باشند چراکه انتخاب مطلوب باعث حل مشکلات کشور می‌شود، تصریح کرد: مقوله انتخابات جابجایی نیرو، سیاست و برنامه است که تنها با انتخاب مطلوب و بهتر آینده رقم خواهد خورد. متن کامل این خبر را اینجا بخوانید
خراسان رضوی؛ جانمایی شعب اخذ رأی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در راستای برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری کار جانمایی و تجهیز شعب رأی با توجه به شیوع کرونا در حال انجام است.
محمدعلی نبی‌پور در جلسه ستاد انتخابات استان که در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد با اشاره به مناسبت‌های پیش رو و انتخابات اظهار کرد: بیش از ۱۸ میلیون تعرفه رأی برای سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری به استان منتقل شده و هیأت‌های اجرایی در شهرستان‌ها بحث جانمایی و تکمیل ملزومات انتخابات و تجهیز شعب‌های اخذ رأی را در دستور کار دارند. متن کامل خبر را اینجا مطالعه کنید.
خراسان شمالی؛ وظیفه سنگین شورای شهر بجنورد در قبال بانوان

اندک اندک به روز انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم و مردم می‌بایست به سر صندوق‌ها رفته و علاوه بر رئیس جمهور، اعضای شورای شهر خود را نیز انتخاب کنند. اعضای شورای شهر به عنوان جزئی از حاکمیت می‌توانند نقش مهمی را در افزایش رضایت عمومی مردم ایفا کنند زیرا شهروندان این افراد را به عنوان نزدیک‌ترین مسئولانی می‌دانند که ممکن است با آن‌ها مراوده داشته باشند.
بانوان به عنوان نیمی از جامعه یقیناً دارای حق‌های ویژه‌ای هستند؛ بدون شک حق هر بانویی استفاده از سالن ورزشی مخصوص، پارک ویژه، مکان‌های تفریحی و بسیاری از خدمات رفاهی دیگر هست تا به راحتی و بدون دغدغه از آن‌ها استفاده کند. متن این گزارش را اینجا مطالعه کنید.
خوزستان؛ تاکید بر حضور آگاهانه

رئیس ستاد سحر خوزستان گفت: فشارهای اقتصادی عوامل خارجی و داخلی با هدف تقویت نارضایتی در کشور انجام می‌شود ولی با حضور آگاهانه مردم در انتخابات همه نقشه‌های دشمنان نقش بر آب خواهد شد.
رستم عیدی پور در گفتگو با خبرنگار هاریکا اظهار کرد: انتخابات یکی از شاخص‌های اصلی در ساختار بین‌الملل برای تثبیت امنیت کشورهاست و جمهوری اسلامی ایران از زمانی که حیات سیاسی و اجتماعی پیدا کرده است، مردم را همواره جزو اولویت‌های اصلی نظام اعلام کرد.
رئیس ستاد انتخابات شادگان هم گفت: یک هزار و ۴۰۰ نفر از عوامل هیئت اجرایی در این شهرستان برای انتخابات ۱۴۰۰ آموزش برگزاری انتخابات می‌بینند.
زنجان؛ متخلفان انتخاباتی در زنجان ۱۳۰ تذکر دریافت کردند
رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: متخلفان انتخاباتی در زنجان ۱۳۰ تذکر دریافت کردند.
وی با بیان اینکه امر نظارت، امری مهم بوده و پذیرش این مسئولیت از سوی مسئولان دفتر نظارت در استان و ناظران بر انتخابات یک کار جهادی و انقلابی است، افزود: پذیرش این مسئولیت به معنای در مسیر امام و شهدا بودن است؛ چراکه امام و مقام معظم رهبری مکرراً تاکید بر حفظ شأن و جایگاه این نهاد داشته و دارند.
سمنان؛ رئیسی پیشتاز در فضای مجازی
تنور انتخابات در استان سمنان کم کم در حال داغ شدن است و به ویژه در فضای مجازی تب و تاب تبلیغات انتخاب ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرهای استان بالا گرفته و تقریباً روزی نیست که مردم با ورود به شبکه‌های اجتماعی دست کم در سه، الی چهار کانال تبلیغاتی عضو نشده باشند.
در این بین اما به نظر می‌رسد آیت الله رئیسی کمی جلوتر از دیگران باشد زیرا وی برعکس دیگر نامزدها حتی تمام مسئولان ستاد انتخابات و هماهنگی ستادهای خود را در سطوح استانی و شهرستانی، انتخاب و احکام آنها هم صادر شده است از سوی دیگر به دلیل اینکه هنوز موعد مقرر برای تبلیغات فرا نرسیده، تبلیغات در فضای مجازی بیشتر رواج دارد. مشروح گزارش را اینجا ببینید.
فارس؛ بریز و بپاش تبلیغاتی در جنوب فارس

هر روز که می‌گذرد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از روش قبل پرشور تر می‌شود و کم کم سیمای شهر شیراز نیز رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و در گوشه گوشه شهر شاهد تبلیغات زیرپوستی و متفاوتی از کاندیداها هستیم.
افتتاح ستاد یکی از چالش‌هایی است که به حوزه رقابتی میان مسئولین ستادهای مختلف یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در سطح شهر شیراز بدل شده است و هر کدام در تلاش اند تا نسبت به ایجاد ستاد انتخاباتی سریع‌تر از سایرین اقدام کنند و عنوان مرکزی را برای ستاد خود بر می‌گزینند
همزمان با انتخابات ریاست جمهوری شاهد برگزاری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور هستیم و در استان فارس نیز رویدادهای جالبی در این انتخابات روی داده است در یکی از این رخدادها، یکی از داوطلب حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در جنوب فارس در حال ریخت و پاش های تبلیغاتی است. متن گزارش را اینجا بخوانید.
قزوین؛ لزوم دعوت چهره به چهره مردم برای شرکت در انتخابات

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: برای دعوت عموم مردم به حضور پای صندوق‌های رأی باید یک ارتباط چهره به چهره شکل دهیم و گوش شنوا برای مشکلات مردم باشیم.
حجت الاسلام محمد زهرایی در این نشست اظهار کرد: بهتر است برای ارتباط مؤثر با عموم مردم گوش شنوای آنها باشیم و برای شروع کار هم به دنبال جلسات سنگین و پرجمعیت نباشیم.
قم؛ مشروعیت و افزایش کارآمدی نظام سیاسی نتیجه مشارکت حداکثری
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان لزوم افزایش مشارکت در انتخابات گفت: مشارکت مردم باعث افزایش سرمایه اجتماعی، مشروعیت و کارآمدی نظام سیاسی می‌شود.
مهدی حسنی در گفتگو با خبرنگار هاریکا با بیان اینکه از ویژگی‌های جوامع امروزی، حاکمیت مردم است، گفت: در سایه گسترش رسانه‌های جمعی، مردم خواهان مشارکت در امور جامعه هستند. همچنین با توجه به پیچیده شدن جوامع و تقسیم کار اجتماعی، حضور مردم در عرصه تصمیم‌گیری و اداره جامعه امری اجتناب ناپذیر است و این مشارکت مردم در اداره جامعه، هزینه اداره جامعه را به نفع توسعه جامعه کاهش می‌دهد.متن کامل گفتگو را اینجا ملاحظه کنید.
کرمان؛ ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ کرمانی واجد شرایط رأی
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان هم از افزایش ۲ برابری صندوق‌های رأی در کرمان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ کرمانی واجد شرایط رأی دادن هستند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز خواستار حضور گسترده مردم در انتخابات شد و گفت: آنقدر که مردم از فساد، تبعیض و بی عدالتی نگرانند از مشکلات معیشتی نگران نیستند.

سردار حسین معروفی صبح چهارشنبه در جمع جهادگران شرق استان کرمان در خصوص انتخابات پیش رو بیان کرد: امسال با شرایط خاصی مواجه هستیم، دشمن در برابر انقلاب صف آرایی کرده و جنگی در رسانه و فضای مجازی ایجاد کرده است. متن کامل خبر را اینجا ملاحظه کنید.
کرمانشاه؛ لزوم هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی با ستاد مرکزی
عبدالرحیم بنکدار رئیس ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی در استان کرمانشاه بر لزوم هماهنگی ستادهای مردمی آیت الله رئیسی با ستاد مرکزی در کرمانشاه تاکید کرد.
رئیس ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی در استان کرمانشاه با اشاره به تمایل برخی اصلاح طلبان به برپایی ستاد حمایت از آیت‌الله رئیسی بیان کرد: تمامی تلاش ستاد مرکزی آیت‌الله رئیسی فعال سازی ظرفیت‌های مردمی در قالب پویش هر خانه یک ستاد بوده و تمامی کسانی که اقدام به برپایی ستاد کردند باید مسئولین ستاد مرکزی از هزینه کرد مالی و امکانات این افراد اطلاع داشته باشند.
گلستان؛ تنور داغ انتخابات در فضای مجازی
در گلستان هم تعدادی از نامزدها فعالیت خود را آغاز کرده و دفاتر آنها بازگشایی شده است لذا به همین منظور برای اطلاع از برنامه‌های ستاد حجت الاسلام ابراهیم رئیسی با علی طاهری، رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی وی در گلستان گفتگو کردیم.

البته در گلستان بسیاری از نامزدهای انتخابات شوراهای شهرها تبلیغات خود را در فضای مجازی با راه اندازی گروه‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی آغاز کرده و حتی شاهد نصب بنر تقدیر و تشکر از برخی از کاندیداهای فعلی در سطح شهرها هستیم.
رئیس انتخابات گلستان در این زمینه بیان کرده تاکنون تخلفی ثبت نشده است. لیست شورای ائتلاف در گرگان قطعی شده و نیروهای انقلاب برای رقابت اعلام وجود کرده‌اند. مشروح گزارش هاریکا را اینجا بخوانید.
رئیس شورای هماهنگی ستادهای مردمی رئیسی در گلستان هم با تأکید بر اینکه فساد اقتصادی و اداری مردم را آزار می‌دهد، گفت: انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری خون تازه ای در بدنه کشور جاری می‌کند.
گیلان؛ نکات آیت الله خاتمی در مورد حمله به شورای نگهبان

آیت الله سید احمد خاتمی عصر چهارشنبه در همایش «امت همراه امام» در رشت با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در راستای عمل به تأکیدات رهبری و امام راحل، اظهار کرد: دشمنان انقلاب با استفاده از فضا و هجمه‌های رسانه‌ای در ماهواره‌ها و فضای مجازی در تلاشند تا انتخابات در فضای سرد و بی رمق برگزار شود.
آیت الله خاتمی به احراز صلاحیت داوطلبان از سوی شورای نگهبان و هجمه‌های وارد شده به این شورا اشاره و تاکید کرد: نظام، نظام جمهوری اسلامی است و شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی ناظر بر اموراتی از این دست است و باید بگویم تمام کسانی که به قانون اساسی رأی داده‌اند نظارت شورای نگهبان را پذیرفته و همه این افراد، جمهور هستند.
وی با اشاره به تفسیر برخی افراد از نظارت شورای نگهبان به استصوابی و استدلالی، ادامه داد: آنچه که شورای نگهبان بدان عمل کرده مٌر قانون است و باید بدانید پشتوانه ۱۲ حقوقدان و فقیه عضو شورای نگهبان قانون اساسی بوده و پشتوانه قانون اساسی مردم و رهبری و امام راحل (ره) هستند.
لرستان؛ تاکید بر انتخاباتی پر شور و با مشارکت بالا
رئیس ستاد انتخابات آیت‌الله رئیسی در شورای ائتلاف نیروهای انقلابی تاکید کرد: وظیفه داریم زمینه انتخاباتی پر شور و با مشارکت بالا را فراهم آوریم.
افشین بازگیر امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها به رویکرد جریان انقلابی در انتخابات پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه جریان انقلابی در حال حاضر به این نتیجه رسیده است که آیت‌الله رئیسی به عنوان کاندیدای مورد حمایت این جریان باشد، عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود در کشور، برای برون رفت از مشکلات موجود و اصلاح امور نیازمند یک رئیس جمهور مقتدر و با برنامه و ضد فساد هستیم که این ویژگی‌ها در آیت‌الله رئیسی وجود دارد. متن کامل این خبر را اینجا مطالعه کنید.
مازندران؛ افتتاح ستاد حوزویان حجت الاسلام رئیسی
حجت الاسلام سید محمود نبویان رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در مازندران، شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح ستاد حوزویان حجت الاسلام رئیسی در استان بر ضرورت پرهیز از تخریب سایر کاندیداها به ویژه کاندیداهای انقلابی تأکید کرد و افزود: در برخورد با رقیب تخریب ممنوع است چون میزان ما شرع است.

مسئول کمیته اقشار ستاد انتخاباتی مرکزی حجت الاسلام رئیسی در مازندران هم گفت: مشارکت حداکثری و اصلح گزینی در انتخابات عامل نجات مردم و کشور از وضعیت موجود است.
مرکزی؛ سفر نامزدهای ریاست جمهوری به استان ممنوع!

استاندار مرکزی هم گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه سفر نامزدهای ریاست جمهوری به استان‌ها ممنوع شده و ما در ۲ هفته پیش رو سفر انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری را به سایر استان‌ها نداریم و این مصوبه ستاد ملی است و همه باید آن را رعایت کنند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: اگر تخلفی در ستادهای انتخاباتی از جمله ستاد انتخاباتی آقای رئیسی مشاهده شود قوه قضائیه با جدیت برخورد می‌کند.
یزد؛ ۲۰۰ شعبه به شعب اخذ رأی استان یزد اضافه شد
دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ۲۰۰ شعبه اخذ رأی نسبت به آخرین انتخابات برگزار شده در استان یزد، به شعب استان اضافه شد.
محمدعلی شاه حسینی در گفتگو با خبرنگار هاریکا با اشاره به اینکه هزار و ۹۱۹ شعبه اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان یزد در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از این تعداد ۹۶۶ شعبه برای جمع آوری آرای انتخابات ریاست جمهوری و ۹۵۳ شعبه برای جمع آوری آرای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان در نظر گرفته شده است.
وی عنوان کرد: در مجموع هزار و ۲۶۸ شعبه ثابت و سیار شهری و ۶۵۱ شعبه ثابت و سیار روستایی برای انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان یزد در نظر گرفته شده است. متن کامل گفتگو را اینجا ببینید.
برای پیگیری آخرین اخبار انتخاباتی و مشروح اظهارات داوطلبان صفحه انتخابات هاریکا را دنبال کنید.