استاندارد توسعه سرعین با افق ۵۰ ساله تدوین شود به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  استاندارد توسعه سرعین با افق ۵۰ ساله تدوین شود , به گزارش هاریکا خبر، سیدحامد عاملی بعدازظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین اظهار کرد: مهمترین محور توسعه سرعین توجه به احیای ظرفیت‌های گردشگری است که […]

استاندارد توسعه سرعین با افق ۵۰ ساله تدوین شود

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  استاندارد توسعه سرعین با افق ۵۰ ساله تدوین شود , به گزارش هاریکا خبر، سیدحامد عاملی بعدازظهر جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان سرعین اظهار کرد: مهمترین محور توسعه سرعین توجه به احیای ظرفیت‌های گردشگری است که در این بخش باید به صورت ویژه برنامه‌ها و هدفگذاری ها در جذب سرمایه گذاران انجام شده تا ما بتوانیم اهداف تعریف شده را در بخش گردشگری تحقق بخشیم.
وی اعمال محدودیت در توسعه برخی صنایع را در سرعین با توجه به شاخصه گردشگری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نگاه محلی به سرعین جایگاه ملی و بین المللی این شهر را مخدوش می‌کند و شایسته است در یک برنامه ریزی جامع و کامل از ظرفیت سرعین در راستای تولید ثروت و صیانت از محیط زیست طبیعی استفاده شود.
استاندار اردبیل گفت: با حضور سرمایه گذاران به راحتی می‌توانیم ظرفیت‌های اشتغال مناسب را در سرعین فراهم کنیم که ما آمادگی انتخاب یک مشاور توانمند را در تدوین برنامه ۵۰ ساله توسعه گردشگری سرعین داریم.
عاملی بیان کرد: در این برنامه ۵۰ ساله به راحتی می‌توان از ظرفیت‌های موجود در راستای تحول و تحرک بیشتر استفاده کرد.
وی افزود: باید اولویت‌ها در این برنامه ۵۰ ساله مشخص شود تا ما بتوانیم به اهداف موردنظر دست یابیم.
استاندار اردبیل احداث موزه آب در سرعین، تکمیل هتل پنج ستاره تأمین اجتماعی، احداث پروژه باغمیشه با آبدرمانی مدرن، موج‌های آبی، هتل و مراکز اقامتی، نوسازی و تجهیز هتل‌ها و مراکز اقامتی و اعمال قوانین سهل و راحت در حوزه مالیات را برای فعالان صنعت گردشگری ضروری اعلام کرد.
عاملی ادامه داد: ما در جلسه ستاد کرونا به مدت ۶ ماه بحث استعلام از مالیات را در صدور پروانه نادیده گرفتیم تا واحدهای اقامتی و آبدرمانی ها در صورت داشتن بدهی مالیاتی امکان دریافت پروانه فعالیت را داشته باشند.
وی تکمیل محور ۱۰ کیلومتری سرعین به آلوارس و ساختمان دولت سرعین و اردی موسی را در سال آینده یادآور شد و بیان کرد: هیچ مجوزی برای فعالیت خانه – مسافر در ایام تعطیلات نوروزی صادر نشده و هتل داران به راحتی می‌توانند از فصل گردشگری نوروزی در استقبال از میهمانان استفاده کنند.
استاندار اردبیل حل مشکل آب شرب سرعین به ویژه در فصل گردشگری تابستان را با حفر یک چاه از سوی شرکت آب و فاضلاب یادآور شد و تصریح کرد: آب منطقه‌ای در پرداخت عوارض شهرداری از منابع درآمدی آب‌های گرم آمادگی اعمال قوانین مصوب مجلس را دارد.
عاملی در مورد طرح تفصیلی و جامع شهر و محدودیت کاربری‌های گردشگری اظهار کرد: قرار شد در این طرح بازنگری انجام شده و به صورت مشخص کاربری‌های مسکونی و گردشگری تعریف شود.
وی با تاکید بر اینکه سرعین باید به شکل استاندارد طراحی و پروژه‌های مصوب آن اجرایی شود، خاطرنشان کرد: ضروری است تا در شهر گردشگری سرعین فرهنگسرا و زیرساخت مجموعه فرهنگی دایر شود تا برنامه‌های فرهنگی – هنری برای مسافران و میهمانان در نظر گرفته شود.
استاندار اردبیل در مورد کمپ تیم‌های ملی گفت: با تأمین زمین و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی احداث کمپ تیم‌های ملی که امکان برپایی اردوهای تیم‌های ملی و باشگاهی مهیاست به راحتی می‌توان از ظرفیت گردشگری ورزشی بیشتر استفاده کرد.