اردبیل رتبه برتر کشوری در تزریق واکسن به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل اردبیل رتبه برتر کشوری در تزریق واکسن به گزارش خبرنگار هاریکا، دکتر علی محمدیان اردی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به آغاز «طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ اظهار داشت: […]

اردبیل رتبه برتر کشوری در تزریق واکسن

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل اردبیل رتبه برتر کشوری در تزریق واکسن به گزارش خبرنگار هاریکا، دکتر علی محمدیان اردی ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به آغاز «طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۱» از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ اظهار داشت: با توجه به اپیدمی کرونا در طول دو سال گذشته، سفرهای نوروزی سیر کاهشی داشت و اکنون با توجه به افزایش میزان واکسیناسیون در کشور، امسال فرصتی برای مسافرت فراهم شده است، با وجود این، همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن، توصیه جدی ما بوده که در غیر این صورت شاهد افزایش مجدد بیماری و بروز احتمالی پیک بعدی کرونا خواهیم بود.
وی ضمن تشریح آمار واکسیناسیون در استان گفت: در حال حاضر از نظر واکسیناسیون گروه‌های هدف در استان در رتبه‌های برتر کشوری قرار داریم به طوری که با ۹۸ درصد پوشش نوبت اول در رتبه اول، ۸۷ درصد پوشش نوبت دوم در رتبه دوم کشوری و با ۳۷ درصد پوشش نوبت سوم در رتبه سیزدهم کشوری قرار داریم که در هر سه نوبت از میانگین کشوری بالاتر هستیم. همچنین ۸۰ درصد مادران باردار و ۲۴ درصد جمعیت ۵ الی ۱۲ سال استان، واکسینه شده اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: در حال حاضر در قوس نزولی پیک ششم قرار داریم اما با وجود این، همچنان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دوز سوم تاکید داریم.
در تزریق دوز سوم واکسن اهتمام جدی داشته باشیم
محمدیان با اشاره به اهمیت تزریق دوز سوم واکسن تصریح کرد: اگر می‌خواهیم از اعیاد شعبانیه و نوروز و سفرهای نوروزی استفاده کرده و با سلامتی وارد ماه مبارک رمضان شویم باید در تزریق دوز سوم واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشیم.
وی با اشاره به آمادگی دانشگاه در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز اظهار کرد: کشیک‌های نوروزی در سطوح مدیریتی و سایر قسمت‌های دانشگاه در تمامی حوزه‌ها مشخص شده و تمامی بیمارستانها، مراکز درمانی خصوصی و دولتی و مراکز بهداشتی در آمادگی کامل می‌باشند و تشدید نظارت و بازرسی از اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، دارویی و بهداشتی در ایام نوروز انجام خواهد شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان داشت: شماره تلفن ۱۹۰ برای اعلام گزارشات مردمی در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و دارویی در خدمت مردم عزیز استان خواهد بود.
محمدیان با اشاره به فعالیت ۴۵۰ کارشناس، تکنسین و پزشک اورژانس بیمارستانی در سراسر استان در قالب ۵۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای اعلام کرد: برپایی ۵ ایستگاه سلامت نوروزی در ورودی شهرها و جاده‌ها در اردبیل، نیر، مشگین‌شهر و پارس آباد، فعالیت ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و موتورلانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد اورژانس هوایی، فعالیت شبانه روزی مرکز هدایت و پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه مستقر در اورژانس استان جهت هماهنگی پذیرش و اعزام بیماران و نظارت بر عملکرد فرآیندهای درمانی از اهم برنامه‌های اورژانس ۱۱۵ استان در طرح سلامت نوروزی می‌باشد.
وی در ادامه از آمادگی ۱۷ بیمارستان دولتی و خصوصی خبر داد و افزود: هماهنگی و مکاتبات لازم با نظام پزشکی، بیمارستان‌های خصوصی، درمانگاه‌های عمومی شبانه روزی و دندانپزشکی، کلینیک‌های ویژه تخصصی و فوق تخصصی انجام شده و در این راستا بازدیدهای مداوم جهت بررسی فعالیت این مراکز انجام خواهد شد، همچنین برنامه‌های آنکالی و مقیمی تیم مدیریتی و پزشکان، تیم بحران و سایر قسمت‌های مربوطه جمع آوری و تهیه شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر فعالیت مراکز بهداشتی در سطح استان و مراکز تجمیعی واکسیناسیون تاکید و اظهار داشت: در طول سال جدید مراکز واکسیناسیون و مراکز منتخب کرونا جهت انجام تست کووید -۱۹ فعال خواهند بود، همچنین اکیپ‌های مختلف بهداشت محیط و حرفه ای بخصوص در شهرهای مسافر پذیر بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عرضه مواد غذایی بهداشتی نظارت جدی خواهند داشت.
محمدیان در ادامه ضمن تشریح فعالیت‌های حوزه غذا و دارو دانشگاه در ایام نوروز اظهار کرد: انجام برنامه ریزی لازم جهت تداوم خدمات دارویی مناسب توسط داروخانه‌ها در سطح استان، فعالیت داروخانه‌های شبانه روزی، انجام برنامه ریزی جهت جلوگیری از بروز کمبود در داروهای مصرفی، تشدید نظارت بر محصولات خوراکی و آشامیدنی و بازدیدهای مداوم از داروخانه‌ها و شرکت‌های توزیع دارو و غذا از اهم برنامه‌های دانشگاه در حوزه غذا و دارو خواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار چهارشنبه سوری سال ۹۹ گفت: سال گذشته از ۹۴ مصدوم، ۲ نفر دچار قطع عضو شده و ۲۳ نفر دچار آسیب چشمی شدند، بر اساس آمار امسال هم تا روز گذشته ۱۷ نفر به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی ناشی از استفاده از مواد محترقه دچار مصدومیت شدند که از این تعداد، ۲ نفر دچار قطع عضو و تعدادی هم با سوختگی اندام مواجه شدند، بنابراین ضمن تاکید بر برپایی چهارشنبه سوری ایمن و به دور از خطر، از خانواده‌های عزیز درخواست می‌کنیم برای اینکه شادی این مراسم منجر به ناراحتی و عزا نشود حتماً احتیاجات لازم را به عمل آورند.
کاهش چشمگیر مزاحمت تلفنی برای ۱۱۵ در سال جاری
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ۴۹ هزار مزاحمت تلفنی ۱۱۵ و ۵۷ هزار تماس منجر به اعزام آمبولانس در سال ۹۹ در استان خبر داد و افزود: مزاحمت تلفنی برای ۱۱۵ امسال به طور چشمگیری کاهش یافته و به حدود ۱۸ هزار تماس تلفنی رسیده که نشان از فرهنگ سازی مناسب در این خصوص می‌باشد اما همچنان لازم است اقدامات مؤثر فرهنگی و تبلیغاتی در این خصوص انجام شود. امیدوارم خبر اردبیل رتبه برتر کشوری در تزریق واکسن براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-15 10:01:45