اردبیل به قطب دارویی آینده کشور تبدیل می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی در اردبیل اظهار کرد: مجموعه عظیمی که امروز به همت بخش خصوصی انجام می‌شود امیدواری زیادی را برای اشتغال جوانان و تولید دارو در استان اردبیل […]

اردبیل به قطب دارویی آینده کشور تبدیل می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، آیت‌الله سید حسن عاملی عصر شنبه در مراسم افتتاح یک واحد تولیدی در اردبیل اظهار کرد: مجموعه عظیمی که امروز به همت بخش خصوصی انجام می‌شود امیدواری زیادی را برای اشتغال جوانان و تولید دارو در استان اردبیل به وجود آورده تا اردبیل به قطب دارویی کشور تبدیل شود.

وی به اشتغال ۲۵۰ نفر در فاز اول و دو هزار نفر در فاز نهایی این مجموعه تولیدی اشاره کرد و گفت: از هر جهت شرایط برای تولید محصولات دارویی گیاهی و شیمیایی در استان فراهم است که انتظار می‌رود تمام فازهای توسعه این کارخانه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با قدردانی از همت، تلاش و پیگیری استاندار اردبیل در دعوت از این سرمایه‌گذار برای حضور در استان اردبیل تصریح کرد: با راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی چهره استان اردبیل به یک چهره صنعتی و اشتغالزا تبدیل می‌شود.

عاملی افزود: شرکت خصوصی تولید داروی اردبیل که از زیرمجموعه‌های کارخانه عظیم تولید دارویی در کشور است، توان تولید و صادرات محصولات دارویی را دارد و قطعاً حضور این مجموعه در اردبیل نیز می‌تواند به توسعه اشتغال، تولید و ارزش افزوده کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در فازهای بعدی که تکنولوژی آن نیز خریداری شده و مجهزترین دستگاه‌ها راه‌اندازی می‌شود زمینه تحول و تحرک جدی در بخش تولید مناسب محصولات دارویی و همچنین ظروف دارویی فراهم می‌آید که این حرکت می‌تواند به تقویت نظام اقتصادی مولد استان اردبیل کمک کند.

عاملی اضافه کرد: راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی نشان می‌دهد که ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه استکبار تسلیم نشده بلکه با تمام قدرت در صحنه حاضر است تا در جهت خوداتکایی این کشور گام‌های جدی بردارد.

وی بیان کرد: دشمنان ما به خوبی می‌دانند که در این ۴۲ سال دست به تحریم بیهوده‌ای زدند چرا که اراده این ملت با چنین تحریم‌های ظالمانه‌ای شکسته شدنی نیست بلکه روز به روز شاهد نبوغ و ارائه توانمندی‌های جوانان و فعالان اقتصادی و صنعتی در این مرز و بوم هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ادامه داد: راه‌اندازی چنین مجموعه تولیدی امیدواری زیادی را در استان برای توسعه اشتغال و تولید به وجود آورده و قطعاً با همراهی مسئولان استانی این حرکت‌ها می‌تواند تقویت شود.