ارتباط دانشگاه با حوزه عمرانی را تقویت خواهیم کرد به گزارش اخبار اردبیل  , ‌به گزارش خبرنگار هاریکا، فرزاد قلندری عصر دوشنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل با اشاره به شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی بتن، آسفالت و تولید مصالح استاندارد در قالب شورای فنی اظهار کرد: با تلاش نظام مهندسی، راه و شهرسازی، مکانیک خاک […]

ارتباط دانشگاه با حوزه عمرانی را تقویت خواهیم کرد

به گزارش اخبار اردبیل  , ‌به گزارش خبرنگار هاریکا، فرزاد قلندری عصر دوشنبه در جلسه شورای فنی استان اردبیل با اشاره به شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی بتن، آسفالت و تولید مصالح استاندارد در قالب شورای فنی اظهار کرد: با تلاش نظام مهندسی، راه و شهرسازی، مکانیک خاک و استاندارد در این حوزه‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شده که به صورت مفصل عملکرد ارتقا فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این بخش به اطلاع مردم خواهد رسید.
وی تصریح کرد: تمام تصمیم‌گیری‌ها باید به شکل عقلایی و با ضمانت اجرایی همراه باشد تا شورای فنی به عنوان عالی‌ترین شورای تصمیم‌گیری در بخش تخصصی عمران و پروژه‌های عملیاتی بتوانند در تحویل پروژه‌های با کیفیت مناسب همواره سربلند باشند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به مشکلات انجمن پیمانکاران و همچنین انجمن آسفالت‌کاران اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد در پرداخت مطالبات پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی از فرصت کم باقی مانده در تخصیص اعتبارات استانی استفاده کنند تا با یک تعامل مناسب کارهای عمرانی در فصل کاری به سرانجام رسیده و کارخانه‌های آسفالت نیز هر چه سریع‌تر فعالیت خود را انجام دهند.
قلندری ضرورت حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌های تخصصی را در جلسات شورای فنی به عنوان مرکز تصمیم‌گیری حقیقی در این حوزه یادآور شد و افزود: ضرورت دارد در کنار ارتقا کیفیت تولید بتن و آسفالت در فعالیت آزمایشگاه‌های بخش خصوصی نیز نظارتی دقیق انجام شود.
وی راه و شهرسازی و نظام مهندسی را در کنار آزمایشگاه مکانیک خاک متولی این ساز و کار نظارتی اعلام کرد و ادامه داد: استاندارد نیز باید در بازدیدهای مکرر از واحدهای تولید مصالح به ارتقا کیفیت و استاندارد بالای تولید این محصولات کمک کنند.
قلندری ضرورت فعالیت کارخانه‌های آسفالت و بازدید از پنج کارخانه بتن و تولید مصالح را یادآور شد و گفت: این نظارت‌ها باید دقیق و با ارائه گزارش به شورای فنی همراه باشد تا ایرادات رفع و ما بر اساس نقشه راه به سمت بهره‌وری بیشتر و ارتقا کیفی تولید مصالح و حتی آسفالت حرکت کنیم.
وی اهمیت بخش نظارت و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان این حوزه را یادآور شد و خاطر نشان کرد: در سال جاری بازدید از پروژه‌های عمرانی اعم از آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای و راه و شهرسازی با اولویت انجام می‌شود و در کنار آن اعتقاد راسخ به ارتباط و تعامل بیشتر دانشگاه با پروژه‌های عمرانی و اجرایی داریم.
قلندری اضافه کرد: تا پایان تیرماه فرصت جذب اعتبارات سال ۹۹ وجود دارد که ۱۸ میلیارد تومان منابع برای تأمین قیر مورد نیاز کارخانه‌های آسفالت در نظر گرفته شده که هر چه سریع‌تر باید جذب این منابع و اعتبارات را شاهد باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به برگزاری ۱۰ عنوان کلاس آموزشی در سال گذشته برای اعضای شورای فنی اشاره کرد و ادامه داد: در کنار مدیران و کارشناسان باید متولیان ساخت و ساز به ویژه پیمانکاران از این دوره‌های آموزشی استفاده کرده و بیشترین بهره را ببرند.