احیای تولید پنبه در مزارع شمال استان اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، ارژنگ عزیزی عصر دوشنبه در جریان بازدید از مزارع کشت پنبه در بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به ارزش و اهمیت تولید پنبه به ویژه در صنعت نساجی، کشاورزان شمال استان کشت پنبه را در مزارع خود به […]

احیای تولید پنبه در مزارع شمال استان اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، ارژنگ عزیزی عصر دوشنبه در جریان بازدید از مزارع کشت پنبه در بیله‌سوار اظهار کرد: با توجه به ارزش و اهمیت تولید پنبه به ویژه در صنعت نساجی، کشاورزان شمال استان کشت پنبه را در مزارع خود به عنوان محصول با ارزش مورد توجه قرار دادند.
وی تصریح کرد: بعد از چند سال سیر نزولی در کاشت محصول استراتژیک پنبه، کشت این محصول در دو سال اخیر در پارس‌آباد و بیله‌سوار مورد توجه قرار گرفته و بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی این شهرستان‌ها به زیر کشت طلای سفید رفته است.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: امسال دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بیله‌سوار زیر کشت پنبه رفته که پیش‌بینی می‌کنیم ۶۰ هزار تن از این مزارع استحصال و روانه کارخانه‌های پنبه‌پاک‌کنی و محلول شود.
عزیزی نیاز شدید استان را به پنبه برای تأمین مواد اولیه کارخانه‌های نساجی یادآور شد و افزود: چند کارخانه عمده نساجی به ویژه سبلان پارچه با این تولیدکنندگان عقد قرارداد کردند تا با تولید محصول با ارزش و با کیفیت نیاز اولیه این کارخانه‌ها تأمین و تولیدات با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت حمایت جدی از کشت پنبه و تولید آن را با پشتوانه خرید و حمایت از کشاورزان انجام می‌دهد تا نیاز بازارهای داخلی را به ویژه کارخانه‌های نساجی تأمین شود.
عزیزی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با همکاری جهاد کشاورزی و تلاش کارشناسان در معرفی ارقام مختلف پنبه در مزارع استان کشت این محصول توسعه پیدا کند تا در سال‌های آینده بتوانیم بیشتر از ۱۵ هزار هکتار کشت و زرع پنبه را شاهد باشیم.
معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل بیان کرد: در گذشته تولید این محصول با کیفیت در منطقه مغان انجام می‌شد و حتی پنبه استحصال شده زبانزد خاص و عام بوده و انتظار می‌رود همین روند با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.