احداث فرهنگستان زبان آذری/دولت من ادامه دولت اصلاحات خواهد بود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، محسن هاریکاعلیزاده در دیدار تلویزیونی با مردم استان اردبیل که از سیمای مرکز این استان پخش شد، استان اردبیل را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار طبیعی و خدادادی دانست و اظهار کرد: یکی از قول‌هایی که توسط آقای […]

احداث فرهنگستان زبان آذری/دولت من ادامه دولت اصلاحات خواهد بود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، محسن هاریکاعلیزاده در دیدار تلویزیونی با مردم استان اردبیل که از سیمای مرکز این استان پخش شد، استان اردبیل را دارای ظرفیت‌های بی‌شمار طبیعی و خدادادی دانست و اظهار کرد: یکی از قول‌هایی که توسط آقای روحانی به مردم اردبیل و استان‌های آذری داده شد اما به مرحله عملیاتی نرسید احداث و ایجاد فرهنگستان زبان آذری بود که متأسفانه این موضوع در مقیاس کوچک‌تری اجرا شد به طوری که همین الان تنها در رابطه با زبان آذری یک بنیادی تحت عنوان بنیاد فرهنگ و هنر زبان آذری زیر نظر وزارت ارشاد فعالیت دارد.
وی به واگذاری‌های مشکوک و مسئله‌دار در دولت‌های قبلی اشاره و اضافه کرد: واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان و کارخانه ماشین‌سازی تبریز مصداق این واگذاری‌های بودار هستند که باید در دولت سیزدهم این موضوع با در نظر داشتن منافع مردمی در اولویت ساماندهی قرار بگیرد.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری بازگرداندن صنایع مادر به استان‌های آذری‌نشین را ضروری عنوان کرد و افزود: چرا باید استانی همانند اردبیل بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی یک صنایع مادر نداشته باشد؟ چرا دولت‌های کنونی و قبلی به این موضوع التفات نشان ندادند؟ الان باید این دولت‌ها در برابر جوانان این استان پاسخگو باشند.
هاریکاعلیزاده همچنین خاطرنشان کرد: تقویت کوریدور شرق به غرب کشور یکی از برنامه‌های شاخص دولت آینده با هدف رونق بخشی به گردشگری و ترانزیت کالا و تقویت خدمات است که در کنار این تسهیل تخصیص بودجه به انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه نیز در دستور کار قرار دارد.
وی استفاده از ظرفیت مدیران بومی را یک ضرورت برشمرد و گفت: باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی داخلی و بومی در فکر تقویت زیرساخت‌های مناطق مختلف کشور باشیم چرا که در استان‌های آذری‌نشین باید بر روی پایانه‌های مرزی بیله‌سوار و جلفا سرمایه‌گذاری کلان صورت بگیرد در کنار این موضوع بازارچه مشترک ایران و آذربایجان رونق یابد و با وصل کردن راه‌آهن سراسری کشور به جمهوری آذربایجان تحولی را در حمل و نقل ریلی کشور به حقیقت بپیوندیم.
این نامزد همچنین حمایت خود از صنایع بومی در دولت آینده را یادآور شد و افزود: صنعت فرش باید در اردبیل احیا شود و قابلیت‌های صادراتی آن همانطور که مردم می‌خواهند و علم آن را دارند به کار گرفته شده و سبب پویایی اقتصاد منطقه باشد.
یارانه ۵ برابری به مردم تعلق می‌گیرد
هاریکاعلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش مبلغ یارانه‌های نقدی ماهانه مردم ایران اشاره و اظهار کرد: با توازن برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی در دولت آینده در کمترین زمان پیش‌بینی شده می‌توان به نتیجه دلخواه عموم که همان رونق اشتغال، تولید و اقتصاد و در نهایت معیشت مردم است دست یافت.
وی تصریح کرد: دولت سیزدهم به جد از ماه سوم خدمت با به کار بستن تمام توان خود با راهکارهایی همچون تأمین منابع، جلوگیری از کسری بودجه‌ها و ایجاد رقابت سالم در تولید و اشتغال سعی بر تأمین معیشت مردم خواهد داشت که از این مدت یارانه‌های نقدی مردم ۵ برابر خواهد شد و من این را به مردم ایران قول می‌دهم.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اذعان کرد: مردم ایران در طول دوران تاریخ‌ساز بودند و با غیرت و مردانگی خود در دهه‌های قبل ۲۴۰ هزار شهید را تقدیم نظام کردند اما تمامیت ارضی را فدای توطئه‌های دشمن نکردند.
هاریکاعلیزاده گفت: اگر چه در تمام این دوران‌ها مردم ایران سخت‌ترین فشارهای اقتصادی را متحمل شدند اما به فضل الهی در دولت سیزدهم که ادامه دولت خاتمی و دولت اصلاحات خواهد بود، به رفاه، آسایش و امنیت معیشتی پایدار دست می‌یابند.
وی افزود: جوانان ایرانی گنجینه‌های واقعی این دولت هستند و ما جوانان بی‌شماری داریم که با فارغ‌التحصیلی از بهترین دانشگاه‌های کشور حرفی برای گفتن در عرصه‌های بین‌المللی دارند و این یک افتخار عظیم است و در دولت آینده با به کارگیری همین جوانان باید چرخه تولید را روغن‌کاری کرده و به اشتغالی پایدار دست یافت.
استاندار اسبق خراسان تصریح کرد: کشور موهبت‌های بی‌شماری دارد و ظرفیت‌های آن قابل مقایسه با سایر کشورها نیست اما آن چیزی که در این میان دیده نمی‌شود برنامه جامع عملیاتی و قابل اجرا در دولت است که در دولت‌های قبلی و کنونی به وفور شاهد اثرات مخرب این تصمیم‌گیری‌های اشتباه بودیم.
دولت سیزدهم دولتی عاری از ناکاربلدی / ‏دولت من دولت زندگی است
هاریکاعلیزاده خاطرنشان کرد: ضمن اینکه به دولت‌های قبلی و کنونی و عملکردهای دلسوزانه آنان در عرصه‌های مختلف احترام می‌گذاریم اما حاصل کار امروز که نتیجه همین عملکردها بوده چیزی جز تشدید فقر، بیکاری، شکاف طبقاتی، تفاوت علنی بین درآمدها و هزینه‌های مردم نیست و باید این موارد در دولت آینده که دولت زندگی خواهد بود به جد اصلاح شود.
وی ضمن انتقاد از کشمکش‌های سیاسی داخلی عنوان کرد: دولت آینده باید دولتی عاری از هر گونه ناکاربلدی و ناکارآمدی باشد چرا که هم‌اکنون و در دوره‌های قبل به تخصص‌های واقعی در کشور بها داده نشده و افرادی بر سر کار آمده و عهده‌دار مسئولیت بوده‌اند که صرفاً بر سر رانت و رابطه به کار گرفته شدند.
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در ۲۸ خرداد باید دولتی تشکیل شود که به دور از هر گونه حزب‌سالاری و خویشاوند سالاری با شفافیت علنی و کامل با مردم به صحنه خدمت آمده و در خدمت مردم باشد و افرادی را به کار بگیرد که هم‌سو با جریان فکری دولت و دولتمردان بتواند با راهکارهای خود به بهبود اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم کمک کند.
هاریکاعلیزاده به استفاده از ظرفیت جوانان در کشور تاکید و اظهار کرد: باید به جوانان تحصیل کرده میدان داده شود تا بتوانند با ایده‌های خلاق خود ایران عزیزمان را در مسیر رشد و بالندگی یاری کنند و در این راستا معتقد هستم که باید از ظرفیت بانوان کشور در بحث اشتغال و تولید و اقتصاد بیش از آنچه که امروز شاهد هستیم بهره‌گیری شود.