اجرای طرح هادی در ۲۹۰ روستای استان اردبیل به گزارش کانال خبری هاریکا به گزارش هاریکا خبر، فرهاد سبحانی ظهر دوشنبه در بازدید از طرح هادی روستاهای بخش مرکزی اردبیل اظهار کرد: بازنگری اجرای طرح هادی در تعدادی از روستاهای این استان در دست اجراست. وی تصریح کرد: اجرای این طرح در روستاهای تقی دیزج، […]

اجرای طرح هادی در ۲۹۰ روستای استان اردبیل

به گزارش کانال خبری هاریکا

به گزارش هاریکا خبر، فرهاد سبحانی ظهر دوشنبه در بازدید از طرح هادی روستاهای بخش مرکزی اردبیل اظهار کرد: بازنگری اجرای طرح هادی در تعدادی از روستاهای این استان در دست اجراست.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح در روستاهای تقی دیزج، شهریور، حسن باروق و مادیه به تصویب نهایی رسیده و بازنگری طرح‌های هادی روستاهای شهرستان نمین نیز مورد بررسی و تصویب واقع شده که روستاهای میرزانق و پته‌خور از جمله آنها است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بازنگری طرح هادی روستاهایی را که طرح آنها بیش از ۱۰ سال پیش تهیه شده است، ضروری خواند و گفت: تاکنون بازنگری بیش از ۲۵۰ طرح هادی روستایی استان اردبیل انجام شده و بازنگری ۶۵ روستای دیگر نیز در دست اقدام است.

سبحانی افزود: در مجموع امسال طرح هادی ۲۹۰ روستای استان با پیش‌بینی اعتبار یک‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

وی با اشاره به نیاز بالای اعتباری برای اجرای طرح‌های هادی روستایی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل در زمینه تعداد و کیفیت اجرای طرح هادی روستایی در مقایسه با سایر استان‌های کشور در رتبه ممتاز قرار دارد.

سبحانی با اشاره به مطالعه و تهیه طرح هادی برای یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان اضافه کرد: علاوه بر این تعداد، طرح هادی برای ۱۸۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان نیز تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل، ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۸۵۹ روستا سکونت دارند.