آغاز طرح عیدانه اردبیل از فردا/مردم تخلفات را به ۱۵۱۷ گزارش کنند به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم علایی با اشاره به لزوم نظارت ویژه بر بازار و خدمات در ایام نوروز اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان، طرح نظارتی ویژه ایام نوروز با اولویت مراکز عرضه مواد […]

آغاز طرح عیدانه اردبیل از فردا/مردم تخلفات را به ۱۵۱۷ گزارش کنند

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم علایی با اشاره به لزوم نظارت ویژه بر بازار و خدمات در ایام نوروز اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان، طرح نظارتی ویژه ایام نوروز با اولویت مراکز عرضه مواد غذایی، بهداشتی، شوینده‌ها، قطعات خودرو، ترازوهای مورد استفاده در میادین میوه و تره‌بار، نازل‌های سوخت مایع در جایگاه‌های عرضه، تجهیزات شهر بازی و زمین‌های بازی و آسانسورها و پله برقی‌ها … در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و با توجه به عرضه کالا و خدمات در سطح وسیع و امکان سو استفاده برخی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات، این طرح از اهمیت خاصی برخورداراست.

مدیرکل استاندارد استان در ادامه عنوان کرد: این طرح نظارتی ویژه عیدانه از پانزدهم اسفند ماه تا ۱۵ فروردین توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده در تعامل با ستاد نوروزی استان وبا همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای اطمینان بخشی کیفیت کالا و خدمات اجرا خواهد شد.

علایی یادآور شد: به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی، بر کالاها، خدمات، هتل‌ها، مراکز تفریحی و خدماتی نظارت دقیق و مستمر انجام می‌شود. و چنانچه کالاهای عرضه شده و خدماتی ارائه شده در سطح عرضه استان مغایر با استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خدمات انجام می‌شود.

وی افزود: تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاهای و ارائه خدمات مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پائین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: از تمامی شهرداران درخواست می‌شود به منظور ارائه خدمات بهتر و ایمن به مسافرین ایام نوروز نسبت به استاندارد سازی تجهیزات زمین بازی وشهر بازی اقدام لازم معمول و از بهره برداری تجهیزات غیر استاندارد جدا جلوگیری به عمل آورند.

وی همچنین از صاحبان اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها و ساختمان‌هایی که آسانسور و پله برقی نصب شده درخواست کرد تا نسبت به اخذ گواهی نامه ایمنی معتبر از شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام لازم را معمول دارند.

وی گفت: تولید کنندگان محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند و شهروندان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن دریافت کنند.

علایی افزود: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اعتبار آنها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد هستند، موضوع را از طریق شماره تلفن گویای شبانه‌روزی ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع رسانی نمایند تا با متخلفان مربوط برخورد قانونی لازم انجام گیرد.