آغاز سمپاشی و مبارزه با ملخ در ۳۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل به گزارش اخبار اردبیل  , خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما در کنار شناسایی کانون‌های ملخ مراکشی و ایتالیایی در شمال استان، از اکیپ‌های فنی در حوزه حفظ نباتات در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز استفاده کردیم تا بهترین […]

آغاز سمپاشی و مبارزه با ملخ در ۳۰ هزار هکتار از اراضی اردبیل

به گزارش اخبار اردبیل  , خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: ما در کنار شناسایی کانون‌های ملخ مراکشی و ایتالیایی در شمال استان، از اکیپ‌های فنی در حوزه حفظ نباتات در شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز استفاده کردیم تا بهترین روش را برای ریشه‌کنی و نابودی ملخ‌های مراکشی و ایتالیایی در اراضی شمال استان انجام دهیم.
وی تصریح کرد: در طی ۱۵ روز اخیر با فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز مبارزه با ملخ در شمال استان اردبیل آغاز شده و نسبت به کانون کوبی و آغاز عملیات مبارزه شیمیایی با این آفت اهتمامی جدی وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌کنیم عملیات کانون کوبی در مبارزه با ملخ در شمال استان که با تعداد پنج دستگاه سمپاش و به روش یو.ال.وی پاش انجام می‌شود، بالغ بر ۳۰ هزار هکتار از اراضی تحت پایش و نظارت در این زمینه قرار گیرد.
نیکشاد افزود: تا آخر خردادماه این عملیات سمپاشی ادامه خواهد داشت و امیدواریم شرایط مناسبی را در مبارزه با این آفت مزارع شمال استان شاهد باشیم.
وی از عموم کشاورزان به ویژه دامداران خواست تا همکاری لازم را در اجرای این طرح با اکیپ‌های جهاد کشاورزی انجام داده و نقاط فنی مرتبط با سلامت دام را رعایت کنند.
نیکشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار رعایت زمان ورود دام به مرتع در ایام سمپاشی، بهتر است از حضور در کانون‌های آلوده جلوگیری کرده که در این زمینه جهاد کشاورزی نیز اطلاع‌رسانی دقیق را انجام داده است.
وی به بارش‌های خوب چند روز اخیر در شمال استان اشاره کرد و ادامه داد: در ایام بارش اکیپ‌ها فعالیتی را در مزارع انجام نمی‌دهند و به محض آفتابی شدن هوا و شرایط مناسب ادامه سمپاشی در شمال استان انجام می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: با بارش‌های اخیر و با عنایت الهی وضعیت خوبی را در مزارع سرسبز شمال استان شاهد هستیم و امیدواریم سال پر خیر و برکتی را در ایام برداشت محصول شاهد باشیم.