آرمان‌های دفاع مقدس متضمن هویت انقلاب و همبستگی ملی است به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام حمید بهاری ظهر شنبه در مراسم غبار روبی گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس و ایثار و پایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ نا برابر و […]

آرمان‌های دفاع مقدس متضمن هویت انقلاب و همبستگی ملی است

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، حجت الاسلام حمید بهاری ظهر شنبه در مراسم غبار روبی گلزار شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس و ایثار و پایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ نا برابر و تحمیلی با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام بخش است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی افزود: جنگ تحمیلی هشت ساله به عنوان یک توطئه جهانی علیه جمهوری اسلامی که با هدف نابودی انقلاب و سلطه مجدد قدرت‌های استکباری به این سرزمین آغاز شده بود در پایان نه تنها به شکست صدام و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن به ویژه ابرقدرت‌های شرق و غرب و رژیم صهیونیستی منجر و سربلندی ایران اسلامی را رقم زد بلکه مقدمه‌ای برای ورود ایران و ایرانی بر قله‌های عزت و پیشرفت در مقیاس جهانی گردید.

رئیس تبلیغات اسلامی گرمی با بیان اینکه عواملی در پیروزی کشور ما در برابر استکبار جهانی و دشمن بعثی نقش داشت، تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل، رهبری امام خمینی (ره) است که در سه صحنه بین المللی، منطقه‌ای و داخلی تأثیر گذار بود.

وی خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس یک گنجینه تمام ناشدنی است که نه تنها ما نسل دومی‌های انقلاب که تا چندین نسل آینده هم می‌توانند از آن درس بگیرند و در هموار ساختن راه پرمشقت زندگی از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام بهاری عنوان کرد: در ایام دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران از دست نرفت و حتی آثار بسیار مؤثری در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و علمی در کشور داشته است. واقعیت این است که دفاع مقدس، آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری، حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب را مرهون دفاع مقدس می‌دانند و می‌فرمایند: “اگر دفاع مقدس نبود، شاید انقلاب تا کنون پابرجا نمانده بود.”

وی در ادامه با اشاره به نقش گسترده جوانان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن زمان همه برای رضای خدا کار می‌کردند نه برای مادیات و حقوق و پول و مواردی از این دست، حال زمان آن رسیده تا بار دیگر این موضوعات برای نسل‌های امروزی جوان و نوجوانمان نیز جا انداخته شود و به جوانان نشان دهیم همه چیز ما با پول مادیات درست نمی‌شود و مادیات ممکن است برخی کارها را تا حدی پیش ببرد اما به هدف نهایی نخواهد رساند.

عضو شورای فرهنگ عمومی گرمی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین راهبرد و هدف امروز دشمنان ضربه زدن به اعتقادات مردم و ارزش‌های نظام اسلامی است که این ارزش‌ها برگرفته از فرهنگ عاشورا و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) است. کشور ما در ادوار مختلف با توکل به خدا، بهره‌گیری از درس‌های دوران دفاع مقدس و مجاهدت رزمندگان موفقیت‌های زیادی را به دست آورده و تا به امروز در برابر اعتقادات خود ایستادگی کرده است.