آبرسانی با ۱۸ تانکر سیار به روستاهای اردبیل انجام می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , علیرضا نعمت سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: این آبرسانی سیار با تلاش رانندگان ناوگان آبرسانی از ساعت هفت صبح تا ۱۹ شب انجام می‌شود تا ساکنان مناطق روستایی و عشایری از آب سالم بهره‌مند شوند. وی تصریح […]

آبرسانی با ۱۸ تانکر سیار به روستاهای اردبیل انجام می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , علیرضا نعمت سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: این آبرسانی سیار با تلاش رانندگان ناوگان آبرسانی از ساعت هفت صبح تا ۱۹ شب انجام می‌شود تا ساکنان مناطق روستایی و عشایری از آب سالم بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: ۱۲ تانکر شرکت آب و فاضلاب به همراه دو تانکر امور عشایری و چهار تانکر استیجاری عملیات آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری فاقد آب را انجام می‌دهند تا بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات روستاییان و عشایر در این روزهای گرم تابستان برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ۳۰ شهر استان و ۹۹۱ روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند که ۴۰۱ هزار نفر در مناطق روستایی از آب شرب بهره‌مند هستند که به دلیل خشکسالی و گرمای بیش از حد در بهار و تابستان امسال ما در اغلب این مناطق با خشک شدن رودخانه‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها با کمبود منابع آب روبه‌رو هستیم.
نعمت سلطانی افزود: از طریق ناوگان سیار تانکرهای آبرسانی سعی بر این است تا حدی از این مشکلات و دغدغه‌ها کاسته شود و در کنار آن تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در سطح استان در اولویت جدی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان بیله‌سوار در حال حاضر با ظرفیت ۱۳۰ لیتر تصفیه‌خانه آب روستاها را تأمین می‌کند و در کنار آن سعی و تلاشمان بر این است تا مجتمع خروسلو را نیز به بهره‌برداری برسانیم.
نعمت سلطانی اضافه کرد: از طریق سه تصفیه‌خانه موجود در روستاهای شهرستان بیله‌سوار اهالی ۲۵۰ روستای این شهرستان در اکثر ساعات روز از آب لوله‌کشی بهره‌مند هستند.
وی طراحی نهایی برای مجتمع خروسلو را تأمین آب ۲۳۳ روستا اعلام کرد و ادامه داد: این پروژه با انتخاب پیمانکار در حال اجراست تا به ظرفیت ۷۶ لیتر در ثانیه و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان فاز به فاز تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.
نعمت سلطانی ادامه داد: با مساعدت و پیگیری مسئولان استانی و مساعدت وزارت نیرو قرار است از محل ماده ۵۶ تأمین اعتبار به میزان ۴۰ میلیارد تومان انجام شده و ۶۳ میلیارد تومان نیز از سایر منابع ابلاغ شود تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با قدردانی از مساعدت نمایندگان استان در کمک ویژه برای آبرسانی به روستاها گفت: ۵۴۰ میلیارد تومان منابع در این زمینه تخصیص یافته تا با جذب صد درصدی بتوان این پروژه‌های نیمه‌تمام را در مناطق مختلف استان به سرانجام برسانیم.