آئین استقبال از ماه محرم در پارس آباد برگزار شد به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شامگاه پنجشنبه مراسم آئین استقبال از ماه محرم با حضور پرشور مردم ولایی و حسینی شهرستان پارس آباد در حسینیه اعظم این شهرستان برگزار شد. آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و […]

آئین استقبال از ماه محرم در پارس آباد برگزار شد

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، شامگاه پنجشنبه مراسم آئین استقبال از ماه محرم با حضور پرشور مردم ولایی و حسینی شهرستان پارس آباد در حسینیه اعظم این شهرستان برگزار شد.
آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین (ع) نقش بسزایی در احیای ارزش‌های دینی دارد، اظهار کرد: محرم و مکتب امام حسین (ع) سفره عظیم معنوی و تربیتی و حماسی است.
وی از حضور پرشور جوانان در این مراسم تشکر کرده و عنوان کرد: جوانان را نمی‌توان از ماه محرم و امام حسین (ع) جدا کرد و جوانان باید قیام امام حسین (ع) و عاشورای حسینی را فراگرفته و برای پاسداری از آن و ترویج فرهنگ حسینی تلاش کنند.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: بسیار شایسته است در سایر شهرستان‌های استان هم در فضایی باز و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی چنین مراسمی برگزار شود تا اسرار کربلا و اهداف و سیره اباعبدالله الحسین علیه السلام بازگو شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه کربلا را مدرسه بزرگ تربیتی بشریت دانست، تاکید کرد: اصلی‌ترین ثروت بشریت رویداد کربلاست و ما باید در معرفی این ثروت به نسل‌های آینده کوشا باشیم.
وی کربلا را بزرگترین ثروت و نعمت معرفی کرد و تصریح کرد: اگر بخواهیم فرزندانمان در فضای سالم تربیت شوند باید با حماسه روحی داشته باشند و با عبدالله الحسین علیه السلام را الگوی خود بدانند.
آیت الله عاملی افزود: ارتباط با امام حسین (ع) نباید فقط محدود به ایام محرم شود، بلکه باید در تمام شئون زندگی، عشق و معرفت حسینی جلوه‌گری کند.