شناسایی ۳۰۰ کودک کار در اردبیل به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  شناسایی ۳۰۰ کودک کار در اردبیل , به گزارش هاریکا خبر، بهزاد ستاری بعد از ظهر جمعه در بازدید از مراکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان در اردبیل اظهار کرد: ۲ مرکز شبانه‌روزی و روزانه از طریق مؤسسه خیریه چهارده معصوم (ع) […]

شناسایی ۳۰۰ کودک کار در اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران هاریکا در اخبار اردبیل  شناسایی ۳۰۰ کودک کار در اردبیل , به گزارش هاریکا خبر، بهزاد ستاری بعد از ظهر جمعه در بازدید از مراکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان در اردبیل اظهار کرد: ۲ مرکز شبانه‌روزی و روزانه از طریق مؤسسه خیریه چهارده معصوم (ع) به کودکان کار و خانواده‌های آنها خدمات ارائه می‌کند.
وی تصریح کرد: نزدیک به ۳۰۰ نفر از کودکان خیابانی و کار در استان اردبیل شناسایی شده‌اند که با شناسنامه‌دار کردن و احصای نیازهای آنها، خدمات حمایتی از سوی بهزیستی به این کودکان و خانواده‌های آنها ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: این خدمات شامل آموزش کودکان از نظر تحصیلی و حرفه‌آموزی، توانمندسازی در کنار اشتغال والدین آنها است که با همکاری ۱۲ دستگاه اجرایی که ساماندهی این کودکان را در قالب کمیته ساماندهی کودکان کار و خیابانی برعهده گرفته‌اند، انجام می‌شود.
ستاری افزود: اغلب مشکلاتی که این کودکان و خانواده‌های آنها با آن درگیر هستند، ناشی از مسائل اقتصادی، پایین بودن سطح آگاهی و فقر فرهنگی است که برخی از آسیب‌های احتمالی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر کودکان کار، خیابانی و یا خانواده آنها تحمیل می‌کند.
وی از شهروندان خواست چنان چه تمایل به حمایت از کودکان کار و خیابانی دارند، از طریق مؤسسه خیریه چهارده معصوم (ع) اردبیل در این زمینه اقدام و از کمک مستقیم در خیابان و معابر خودداری کنند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خاطر نشان کرد: نزدیک به ۵۸ هزار نفر در حال حاضر از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.