۹۰ درصد هیئت‌های عزاداری در اردبیل پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو صبح پنجشنبه در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: از آن دسته از معدود هیئت‌هایی که در عزاداری به پروتکل‌های بهداشتی توجهی ندارند، استدعا داریم برای حفظ سلامتی مردم دستورالعمل‌ها را مراعات کنند. وی با اشاره […]

۹۰ درصد هیئت‌های عزاداری در اردبیل پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، اکبر بهنام‌جو صبح پنجشنبه در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: از آن دسته از معدود هیئت‌هایی که در عزاداری به پروتکل‌های بهداشتی توجهی ندارند، استدعا داریم برای حفظ سلامتی مردم دستورالعمل‌ها را مراعات کنند.
وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایبندی به شیوه‌نامه بهداشتی افزود: در صورت بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برابر قانون برخورد می‌شود.
استاندار اردبیل تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: همزمان با برگزاری عزاداری ماه محرم شاهد تکمیل تخت‌های بستری و بالا رفتن میزان شیوع کرونا در استان هستیم.
بهنام جو گفت: بر خلاف اینکه بیمارستان‌ها تکمیل شده ولی نمی‌گذاریم مردمی که احتیاج به بستری دارند، زیاد منتظر بمانند.
وی بیان کرد: در راستای آسایش بیماران امکانات را افزایش می‌دهیم ولی تأمین امکانات و نیروی انسانی بسیار مشکل است.
این مسئول با اشاره به افزایش ده برابری بستری‌ها نسبت به محرم سال گذشته افزود: بزرگترین گروه‌های شبیه خوانی و تعزیه اردبیل اعلام کردند که به خاطر حفظ سلامتی مردم مراسم برگزار نمی‌کنند.
استاندار اردبیل با اعلام اینکه روز تاسوعا و روز عاشورا هیچ تجمعی در خیابان‌ها نداریم، تصریح کرد: سرعت انتشار ویروس بسیار بالاست و تلاش می‌کنیم با اقناع سازی مردم از بروز هر گونه اجتماع عزاداری بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری کنیم.