۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در بازار کردستان توزیع می‌شود به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ,محمد دروزمی؛ رئیس سازمان صمت استان کردستان درباره تامین میوه شب عید می‌گوید: خوشبختانه مواد اصلی و نیاز اولیه مردم از جمله شکر، قند، روغن، برنج و میوه شب عید به اندازه کافی در سطح […]

۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در بازار کردستان توزیع می‌شود

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ,محمد دروزمی؛ رئیس سازمان صمت استان کردستان درباره تامین میوه شب عید می‌گوید: خوشبختانه مواد اصلی و نیاز اولیه مردم از جمله شکر، قند، روغن، برنج و میوه شب عید به اندازه کافی در سطح کشور تولید و هیچ کمبودی وجود ندارد.
وی افزود: امسال قیمت میوه شب عید به دلیل شیوع کرونا بیشتر شده، به طوری‌که قیمت یک کیلوگرم پرتقال از ۴۲ هزار ریال سال گذشته به ۱۰۵ هزار ریال در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس سازمان صمت استان کردستان با یادآوری اینکه قیمت سیب شب عید در سال گذشته ۴ هزار تومان و امسال ۹ هزار تومان اعلام شده است، گفت: ۶۵۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب در بازار استان توزیع می‌شود.

وی افزود: قیمت تمام شده در خرید برای پرتقال 13 هزار و 450 تومان و برای سیب نیز 11 هزار و 850 تومان بوده که با احتساب 2 میلیارد و 300 میلیون تومان یارانه در نظر گرفته شده پرتقال با قیمت 11 هزار و 500 تومان و سیب زرد با قیمت 10 هزار تومان و سیب قرمز نیز با قیمت 8 هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت کردستان ادامه داد: برای توزیع این میزان میوه در سنندج 23 غرفه و 55 غرفه نیز در دیگر شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: روغن جامد درماه‌های گذشته به دلیل نبود قوطی روغن کمبود داشت که اکنون این مشکل نیز حل شده و تولید می‌شود.