موج چهارم کرونا با شیب تصاعدی به کردستان رسید به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با افزایش تصاعدی تعداد بیماران جدید و بستری‌های کووید ۱۹، استان وارد موج چهارم کرونا شد و در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد جانباختگان ناشی از آن خواهیم بود. دکتر […]

موج چهارم کرونا با شیب تصاعدی به کردستان رسید

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با افزایش تصاعدی تعداد بیماران جدید و بستری‌های کووید ۱۹، استان وارد موج چهارم کرونا شد و در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد جانباختگان ناشی از آن خواهیم بود.

دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: در حال حاضر موج چهارم کرونا در استان به مرحله تصاعدی رسیده است و سرعت گسترش آن بسیار بالاتر از سه موج گذشته است.

وی علت تصاعدی و سرعت بالای شیوع بیماری را ناشی از ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی دانست و افزود: بیشتر از ۵۰درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده از موارد مشکوک، ویروس جهش یافته است که در برخی شهرستانها از جمله سقز این میزان به بیش از ۷۰درصد هم می رسد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دید و بازدیدها و مسافرتهای نوروزی و از سویی ویروس جهش یافته و حرکات جمعیتی باعث شد تا ویروس در سطح گسترده ای منتشر شده و استان وارد موج چهارم کرونا شود.

دکتر قادری تاکید کرد: با وضعیت فعلی در طی چند روز آینده تعداد شهرهای قرمز استان افزایش می یابد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود، افزود: این میزان تا ۲ هزار تست در روز قابل افزایش است.

دکتر قادری اضافه کرد: پیش بینی ما این است که مقابله با این موج بسیار سخت تر از موجهای قبلی خواهد بود و ممکن است تا خرداد به طول بکشد و اگر مردم رعایت نکنند این مدت طولانی تر هم خواهد شد.