زلزله ۵٫۳ریشتری مریوان را لرزاند به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه ۵.۳ ریشتری را ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه عصر سه‌شنبه حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد. این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره […]

زلزله 5.3ریشتری مریوان را لرزاند

به گزارش سایت خبری هاریکا از اخبار کردستان ،مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه ۵.۳ ریشتری را ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه عصر سه‌شنبه حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.

این زلزله در ۲۴ کیلومتری مریوان، ۲۷ کیلومتری چناره و ۲۸ کیلومتری بوئین سفلی(روستایی در بانه)، ۹۸ کیلومتری سنندج روی داد و مردم شهرهای سقز، بانه و دیواندره نیز آن را احساس کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: نیروهای امدادی در شهرستان‌های بانه، مریوان و سروآباد برای بررسی خسارات احتمالی این زلزله به مناطق مختلف اعزام و تاکنون گزارشی از خسارت اعلام نشده است.

محمد فلاحی افزود: تمامی تیم های امدادی هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در این سه شهرستان در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز به امدادرسانی وارد عمل می‌شوند.

وی اضافه کرد: این زلزله در شهرهای دیگر استان کردستان از جمله سنندج، سقز و دیواندره هم احساس شد و تاکنون خساراتی ناشی از آن در این شهرستان‌ها نیز گزارش نشده است.

وی از رسانه‌ها خواست از انتشار مطالب غیرواقعی و شایعه خودداری کنند و از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی و حفظ آرامش و خونسردی و هر گونه خبر را از منابع موثق و خبرگزاری های معتبر پیگیری کنند.

محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمرگفت:با توجه به اطلاعات اولیه که از تیم های ارزیاب گرفتیم، جز ترک خوردگی در بعضی از ساختمان ها اتفاق دیگری نیافتاده است.

وضعیت زرد به استان های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی اعلام شده است.

6تیم عملیاتی در شهرستان مریوان و ۴ تیم ارزیاب در مناطق حضور دارند.

شهرستان بانه، سنندج و سروآباد آماده باش هستند.