۴۸ درصد داوطلبان کنکور اردبیل در گروه علوم تجربی به گزارش اخبار اردبیل  , ترحم مصری در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: فرآیند کنکور سراسری از فردا با دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان انجام خواهد شد و از روز سه‌شنبه نیز فرآیند برگزاری آزمون سراسری در مناطق مختلف استان اتفاق می‌افتد. وی […]

۴۸ درصد داوطلبان کنکور اردبیل در گروه علوم تجربی

به گزارش اخبار اردبیل  , ترحم مصری در گفت‌و گو با خبرنگار هاریکا، اظهار کرد: فرآیند کنکور سراسری از فردا با دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان انجام خواهد شد و از روز سه‌شنبه نیز فرآیند برگزاری آزمون سراسری در مناطق مختلف استان اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: داوطلبان از فردا می‌توانند با مراجعه به پایگاه سازمان سنجش کارت ورود به جلسه آزمون سراسری را پرینت گرفته و دریافت کنند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با راه‌اندازی باجه‌های رفع نقص در دانشگاه محقق اردبیلی و سایر شهرستان‌ها، چنانچه داوطلبانی در اطلاعات ثبت شده خود مشکلی داشته و نیاز به اصلاح باشد، حتماً در مهلت مقرر آن را انجام داده و منطبق بر عکس و مشخصات اطلاعات درستی را در کارت ورود به جلسه داشته باشند.
مصری افزود: در استان اردبیل امسال ۲۴ هزار و ۶۸۰ نفر داوطلب در پنج گروه آزمایشی با هم رقابت می‌کنند که این آزمون با در نظر گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری صندلی‌ها به شکل مناسب در حوزه‌های مختلف برگزار خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد داوطلبان را دختر و ۴۰ درصد از داوطلبان کنکور امسال را پسران تشکیل می‌دهند که آزمون امسال با توجه به شرایط کرونایی با رعایت موازین بهداشتی به شکل جامع و کامل و در مدت چهار روز به انجام خواهد رسید.
مصری اضافه کرد: شش درصد داوطلبان در گروه آزمایشی هنر و ریاضی، ۲۶ درصد در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۲ درصد در زبان‌های خارجه و ۴۸ درصد نیز در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت‌نام کرده و رقابتشان را انجام می‌دهند.
معاون آموزشی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: امیدواریم در موعد مقرر داوطلبان بدون اضطراب و استرس در محل آزمون حاضر شده و در ماراتن کنکور که بزرگترین آزمون علمی کشور است، با سایر همکلاسی‌های خود رقابت کنند.