۲۲ مرکز جوار کارگاهی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، بهروز امامی عصر شنبه در مراسم ویدئوکنفرانسی افتتاح مراکز جوار کارگاهی در استان اردبیل که با دستور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شد، اظهار کرد: امروز و همزمان با […]

۲۲ مرکز جوار کارگاهی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش اخبار اردبیل  , به گزارش خبرنگار هاریکا، بهروز امامی عصر شنبه در مراسم ویدئوکنفرانسی افتتاح مراکز جوار کارگاهی در استان اردبیل که با دستور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شد، اظهار کرد: امروز و همزمان با سراسر کشور و به میمنت روز کار و کارگر، دو مرکز از این مجموعه‌های جوار کارگاهی افتتاح شد تا جامعه کارگری از آموزش‌ها و مهارت‌های جدید بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، مرکز کارآموزی بین کارگاهی در ۱۵۰ متر مربع مساحت کارگاه آموزشی افتتاح شد تا در شش رشته تخصصی آموزش به نیروها انجام شود.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل تعداد شاغلان این شرکت را ۹۹۱ نفر و کارآموزان حاضر در کلاس را ۱۵ نفر اعلام کرد و گفت: این رشته‌ها شامل فن‌ورز شبکه هوایی، رعایت ایمنی در شبکه برق، فن‌ورز لوازم اندازه‌گیری، مأمور فنی خدمات مشترکین، احداث و تعمیر سرویس و نگهداری شبکه‌ها و فن‌ورز شبکه هوایی خط گرم است.
امامی افزود: دومین مرکز جوار کارگاهی با همکاری شرکت چاپ و نشر شیران نگار راه‌اندازی شد تا در مساحت ۸۰۰ متر خدمات چاپ و نشر برای ۶۰ نفر از کارگران ارائه شود.
وی رشته‌های آموزشی این کارگاه آموزشی و مهارتی را چاپ افست ورقی، ناظر امور فرآیند چاپ، صحافی ناظر امور چاپ، متصدی محاسبات فنی چاپ، لیتوگرافی و طراحی گرافیک اعلام کرد.
امامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال جاری تلاشمان بر این است تا در کنار ارتقا آموزش و مهارت گروه‌های مختلف کارگری بتوانیم زمینه پشتیبانی و حمایت از تولید را نیز مهیا کنیم.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی ۲۲ مرکز جوار کارگاهی در طول سال ۱۴۰۰ تلاشمان بر این خواهد بود تا مجموعه‌های تولیدی و صنعتی استان را مورد حمایت جدی قرار داده و به نوعی به توانمندی این مجموعه‌ها در بخش آموزش و مهارت نیز کمک کنیم.
امامی سیاست سازمان فنی و حرفه‌ای را توسعه این مراکز و همچنین ارتقا استانداردهای مهارتی بیان کرد و ادامه داد: در سایه افزایش آموزش‌ها و مهارت‌آموزی‌ها نه تنها بازدهی و بهره‌وری در تولید افزایش پیدا می‌کند بلکه شایستگی‌های حرفه‌ای و شغلی نیز در سایه یک کار جمعی و مدیریت مناسب به دست می‌آید.
وی در ادامه بیان کرد: با تاکید رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور قرار شده مراکز سنجش مهارت راه‌اندازی شود که این مجموعه‌ها می‌تواند تضمینی در جهت کیفیت آموزش و اطمینان‌بخشی به این حوزه باشد.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل توجه و تمرکز سازمان فنی و حرفه‌ای کشور را بر توسعه آموزش‌های تقاضا محور یادآور شد و تصریح کرد: ما نیز در استان اردبیل سعی و تلاشمان بر این است تا مجموعه‌های آموزشگاهی آزاد و غیردولتی را با دادن اختیارات بیشتر مورد حمایت قرار دهیم که امیدواریم در سند راهبردی مهارت نیز پشتیبانی‌های همه‌جانبه از این بخش اتفاق بیفتد.