۱۹ مصدوم چهارشنبه سوری بستری شدند/۲ قطع عضو در اردبیل به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل ۱۹ مصدوم چهارشنبه سوری بستری شدند/۲ قطع عضو در اردبیل رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو باهاریکا خبر، اظهار کرد: تمام مراکز درمانی، آموزشی و بیمارستان‌های استان در چهارشنبه آخر سال به حال آماده‌باش درآمدند و اورژانس […]

۱۹ مصدوم چهارشنبه سوری بستری شدند/۲ قطع عضو در اردبیل

به گزارش کانال خبری ایران در کانال اخبار اردبیل ۱۹ مصدوم چهارشنبه سوری بستری شدند/۲ قطع عضو در اردبیل رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو باهاریکا خبر، اظهار کرد: تمام مراکز درمانی، آموزشی و بیمارستان‌های استان در چهارشنبه آخر سال به حال آماده‌باش درآمدند و اورژانس ۱۱۵ نیز آماده ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان در سطح استان است.

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر ۱۹ مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال به بیمارستان‌ها اعزام شدند که مصدومیت ۲ نفر نیز به قطع عضو منجر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: نسبت به سال گذشته حوادث رخ داده تلخ و ناگوار است و در حالی که در سال ۹۹ در مجموع ۹۴ مصدوم، ۴ قطع عضو و ۲۳ نفر آسیب‌دیده از ناحیه چشم و سوختگی سطحی یک و ۲ را در مراکز بیمارستانی استان شاهد بودیم.

نسیمی دوست خستگی کادر درمان را با توجه به شرایط کرونایی یادآور شد و افزود: شایسته نیست بیش از این با حوادث چهارشنبه آخر سال به حجم کار پرسنل بیمارستان‌ها بیفزاییم بلکه بهتر است با مراقبت‌ها و اقدامات پیشگیرانه جلوی آسیب‌های جبران‌ناپذیر به ویژه قطع عضو گرفته شود.

وی از خانواده‌ها خواست تا با مراقبت بیشتر فرزندان اجازه ندهند تا در این روزها با خرید و فروش و تهیه مواد محترقه آسیب به خود و دیگران را انجام داده و هزینه بیشتری را تحمیل خانواده‌ها کنند.

نسیمی دوست در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با روش‌های ساده می‌توان نوجوانان و جوانان را به اهمیت موضوع در این ایام و مراقبت بیشتر ترغیب و تشویق کرد تا جلوی حوادث ناگوار گرفته شود.

وی با قدردانی از همکاری خوب نیروی انتظامی در برخورد با فروشندگان و واردکنندگان مواد محترقه و آتش‌زا به سطح استان اضافه کرد: متأسفانه برخی از مواد آتش‌زاد و محترقه در ظروف شیشه‌ای نگهداری می‌شود که این خود بزرگترین خطرات را به همراه دارد که مراقبت لازم در این زمینه بیش از گذشته احساس می‌شود.

نسیمی دوست بیان کرد: عمده مصدومان افرادی هستند که در تهیه و توزیع مواد محترقه نقش‌آفرینی نداشتند بلکه عابران پیاده‌ای بوده که در گذر از محلات و مناطق مختلف دچار مصدومیت شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از هموطنان خواست تا در روز چهارشنبه آخر سال از منازل خود خارج نشده و با پرهیز از دورهمی‌ها به خاطر شرایط کرونایی به سلامت خود و دیگران اهمیت دهند. امیدوارم خبر ۱۹ مصدوم چهارشنبه سوری بستری شدند/۲ قطع عضو در اردبیل براتون مفید بوده باشه

 
2022-03-15 10:00:25